handdator

Visa fullständig version : Butiker som säljer horizon hobbys flygplan i europa



nasso
2016-08-10, 14:49
Hej!

Letar efter butiker i europa som säljer horizon hobbys flygplan (e-flite, parkzone, hobbyzone etc) i europa. Tyskland borde väl ha några stora online-butiker?

Finns det några stora, gärna billiga butiker i europa? Beställa utanför europa blir gärna dyrt, om de ens skickar (på grund av lipos).

bem
2016-08-10, 15:17
Hej,

T ex Schweighofer (i Österike, EU):
http://www.der-schweighofer.net/group/8770/horizon_hobby_products

Full Kontroll i Sverige säljer även vissa produkter ur Horizon hobbys sortiment.
http://www.fullkontroll.se

/Bo

Kenneth E
2016-08-10, 15:31
Staufelbiel Modellbau, ägs väl av Horizon har jag för mig. Ligger i bla Hamburg.

McRegor
2016-08-10, 17:08
Kan då komplettera med Lindinger i Österrike (fungerar mycket bra) liksom MFT och Östersunds Modellhobby i Sverige - båda butikerna är bra att ha att göra med. Och det finns givetvis många flera.
Roger

Hoppsan_84
2016-08-10, 18:48
Vad söker du för maskin?

McRegor
2016-08-10, 19:17
Söker man på aktuellt objekt via Google så får man ju träff på en massa butiker så det är ju bara att söka.
Roger

nasso
2016-08-10, 21:06
Är ute efter champ s+ just nu. Hittade ingen i sverige som ens vet när de kommer få in den men flera av butikerna det tipsats om här har den i lager. Men under dagen har mft iaf fått upp ett datum (18e) så jag väntar nog in dem.

Men det finns fler modeller från dem jag är intresserad av, timber tex. :) Så jag tackar för tipsen!

McRegor
2016-08-10, 21:58
Är du intresserad av Timber så kan du kolla Hobbykings Tundra istället - samma typ av maskin och den fungerar mycket bra.
Roger

pgrts
2016-08-10, 23:46
http://www.mft.nu/ har väl hela sortimentet med reservdelar?
Kanske något lite dyrare än Schweighofer men så kan du ringa eller maila MFT och få tips.

nasso
2016-08-11, 08:56
Är du intresserad av Timber så kan du kolla Hobbykings Tundra istället - samma typ av maskin och den fungerar mycket bra.
Roger

Japp, den ser också trevlig ut. Om den någonsin hade funnits i lager. :)

nasso
2016-08-11, 08:57
http://www.mft.nu/ har väl hela sortimentet med reservdelar?
Kanske något lite dyrare än Schweighofer men så kan du ringa eller maila MFT och få tips.

Japp, detta är ett nytt plan dock. Verkar som att butikerna i sverige får den i lager en månad efter alla andra i världen...

Det är ingen större prisskillnad. Många av de svenska butikerna har gratis frakt. Så det billigare priset utomlands negeras ofta av att man får betala runt 200kr i frakt. Är så pass lite skillnad från början så det brukar gå jämnt ut då, ser det ut som. Iaf för horizon hobbys grejer.

Ted_B
2016-08-11, 09:19
Det är min erfarenhet också att det är ganska hyfsade priser på HH:s flyplan i Sverige och inte värt att beställa utifrån pga fraktkostnaden.

McRegor
2016-08-11, 10:11
Möjligen att man kan hitta "extrapriser" oftare i t ex Tyskland eller Österrike men annars brukar inte prisskillnaden på HHs kärror vara speciellt stor jfr de svenska priserna som flera av er påpekar - även om fraktkostnaden brukar vara rimlig från dessa länder.
Grejen med Tundra är att vi vet att den fungerar bra - både på land, snö och sjö. Timber har trots allt lite att bevisa först.
Sen har ju Parkzone även Sports Cub S2 som har samma spännvidd som Tundra men är lite lättare och med "klenare" motorisering. Dock flyger den väldigt bra och motoriseringen räcker - även för sjöflyg. En fördel med Tundran jft Sport Cub är att flapsen är mycket effektivera på Tundran - på Sport Cub skulle min rekommendation vara att helt skippa att montera in flaps-servo och "aktivera " flapsen för den fungerar bra även utan. En annan sak som är bättre med Tundran är att batteriet monteras uppifrån, som på en Funcub, istället för via en lucka underifrån. Dock är det stort batteriutrymme i Sport Cub och den fungerar med det mesta runt 3S1200--3S2200 utan att den känns överviktig med det tyngre batteriet. Hade jag inte haft en Sport Cub så skulle jag helt klart överväga en Tundra men kärrorna påminner såpass mycket om varandra så jag nöjer mig nog med min Sport Cub i detta fall. Och Sport Cub är helt klart den bästa Cub-liknande kärran jag ägt - har inga som helst hyss för sig oavsett hur man behandlar rodren.
Roger