handdator

Visa fullständig version : E-flite Carbon Cub Z med 5S och slutsats



Bj
2016-09-23, 12:14
Jag har gjord en inte så vetenskaplig test mellan 5S och 6S på min Carbon Cub Z då jag redan hade några 5S liggande och bara ett 6S batteri. Hoppas ni får någon nytta av min lilla test och ser någon egen nytta i den.

Uppsätt:
Modell: e-flite Carbon Cub Z
Sändarer: frsky Taranis 9XD Plus
Mottager: FrSky V8R7-II 2.4G 7CH
Batteri: 5S 3300mAh Hyperion

Hoppas ni tycker om videon.


https://youtu.be/Li4w2HL7OPM

Glöm inte att prenumerera på min kanal....................... ;)

jocke1963
2016-09-23, 13:10
Om du "proppar upp" kanske du får samma prestanda som med 6S....?

Bj
2016-09-23, 14:04
Om du "proppar upp" kanske du får samma prestanda som med 6S....?

Tja kanske, dock blev jag rätt nöjd med "normal" flygning med 5S och 15 x 5.5 prop. I videon pressar jag max ur för dom små loopar, rollar och stallturn som jag tog med. I mer normal flygning på 1/3 throttle flyger den som en dröm och mer skalalikt som en Cub skall flyga. Sen när suget för att ha lite extra rolig kommer är det bara att slänga in 6S i samma uppsätt så har man en halv "3D" kärra att leka med........... ;)

genland
2016-09-24, 20:20
Verkligen imponerad av alla dina filmer!
Fortsätt så...
Håller dessutom med Christer J att det är njutbart att slippa höra
annat än det som händer under själva flygningen!

MVH Kent

henke2
2016-09-24, 20:42
Generellt så har effektbehovet spårat ur idag. Att gå ner en eller två celler är nog rätt vettigt. Bra scoutat, dock skulle jag försökt filma utan vindvinkel. Kanske bättre med mobiltelefonen på kepsen istället för gopron? (gissar bara). :)

Bj
2016-09-25, 02:27
Kent:
Tusen tack Kent, sådana kommentarer värmer verkligen gott. Kommer nog inte att återinföra musik i mina filmer, har testat det förut och för mig och min smak så tycker jag filmerna blir bäst utan musik med bara det naturliga ludet.

Henke:
Ja allt skall vara övermotoriserad verkar det som, nog motor til både två och tre flygplan i ett. Blivit mer sällan att man ser någon flyga skala enligt med skalamodeller då färdiga modeller levereras redan övermotoriserad.

När det gäller vidvinkel håller jag med, men när jag står ensam och flyger samt filmar blir det oftast keps med Runcam2 (inge gopro här ;) ), men brukar å ha med mig en som hjälper till med filmande och då är det mobilen som oftas används. Så för tillfället görs mina filmer med 3 olika kameror, Runcam2, Sony HDR-AZ1 samt Sony Xperia X Performance. Skulle gärna uppgradera till ett mer "riktigt" kamera, men ekonomisk så får det vänta tills någon gång i framtiden.