handdator

Visa fullständig version : Vilken klubb i norra Sthlm?



Meekberg
2016-09-26, 07:28
Hej!

Är ny på forumet och inom hobbyn. Har nu flugit en del själv och tycker det börjar bli dags att gå med i en klubb av diverse anledningar, framförallt för att träffa likasinnade och ha en lämplig plats att flyga på.

Vilken klubb på norra sidan är bäst?!
Hjälp mig att bilda mig en uppfattning. Har varit och kikat på några fält och de flesta håller bra kvalitet.
Det jag är nyfiken på är hur det är med aktivitet, flygs det ofta/kontinuerligt så att man får den sociala biten, eller är det mest pensionärer som flyger dagtid...

Lite om mig:
Jobbar i Spånga och bor i Solna. 32år, arbetar som konstruktör av rullstolar.
Åker motorcykel, jagar och försöker bli en bra modellflygare.

Tobbepostis
2016-09-26, 13:28
Du är välkommen till Kungsängens modellflygklubb
Tobbe

FinnbyFraggel
2016-09-26, 21:38
Åkersberga har två fält, båda utanför kontrollerat luftrum.
Vi flyger allt från 250 quad till helikopter och EDF.

/Jonas

CalleR
2016-09-27, 07:06
Du är även välkommen till Järfälla MFK, fältet ligger på frölundahalvön i kungsängen, utanför kontrollerat luftrum. www.jmfk.se (http://www.jmfk.se)
/Calle

Meekberg
2016-09-27, 07:31
Tackar för svaren.
Får ta mig runt lite mer och känna av stämningen.
Har ni några dagar då det brukar flygas mer än andra?

Tobbepostis
2016-09-27, 12:07
Vi i kungsängens modellflygklubb flyger varje dag när det är flygväder hela veckan lång
Nu verkar det bli dåligt väder ett par dar men till helgen verkar det bli bra väder igen förhoppningsvis
KMFK.se

Med vänlig hälsning
Tobbe

Irokee
2016-09-30, 10:46
www.mmfk.se ?

EllBe
2016-09-30, 16:06
Fanns/finns det inte en modellflygklubb i Täby också? Jag har för mig att den låg i närheten av Hagby återvinningscentral. Någon som vet om den är aktiv?

Michael
2016-09-30, 17:23
Här kan du enkelt se vilka fält som finns anmälda i GPS-fältlistan: http://www.freewebs.com/propellerhead/index_google.htm