handdator

Visa fullständig version : Lim för att fixera rund 2.5mm "stereoconnector"



Killenheladagen
2016-10-03, 10:30
Ja som rubriken säger, min vRX till visir kan alldeles för enkelt åka ut vilket skulle resultera i haveri!

Har sladden fixerad m smältlim sisådär men tänker mig nån droppe loctite/ca på minus och stoppa i den: det bör inte vara nåt problem; sladden skall permanent vara där resten av sitt liv :)
Mvh Gustaf

Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

Jorgen
2016-10-03, 10:53
Jag tror att du kan få kontaktproblem som blir svåra att fixa om du gör så. Plugga i den och lägg lite smältlim på utsidan istället. Eller öppna och löd fast kabeln.

Killenheladagen
2016-10-12, 08:03
Jag tror att du kan få kontaktproblem som blir svåra att fixa om du gör så. Plugga i den och lägg lite smältlim på utsidan istället. Eller öppna och löd fast kabeln.
Drällt ned allt i smältlim men när jag tog av visiret igår var den ändå halvvägs ute : jag har limmat en träbit över connector så det står ut två piggar på varje sida parallellt med VRX och satte gummiband runt; sitter bra och gör att jag slipper öppna upp VRXen som senare kommer vara markstation som INTE sitter på skallen...utan strömmar genom repeater trådlöst, så kan man ställa upp antennerna en bit också!

Skickat från min SM-G800F via Tapatalk