handdator

Visa fullständig version : Skaffa större hexa



Ålänning
2016-10-09, 12:58
Hej!

Jag håller på funderar ut en efterträdare till 3DRobotics Aphex (600mm hexa) som idag har för kort flygtid med en servogimbal för en 230 grams kamera med 4S 4000-5000mAh. Samt en DJI F550 (550mm hexa) som har en servogimbal för 150 grams-kamera som också har för kort flygtid med 4S 4000mAh.

Kraven är:
- Den ska använda 6S LiPo's
- Det ska vara en flathexa
- Lätt vikt är förstås att föredra så ingen specialram med massa onödiga features
- Och längre flygtid så det blir troligtvis dubbla 6S-LiPo's
- Det blir inte heller uppfällbara landställ utan troligtvis "lätta pinnar" ute på några armar, ska fota rakt ner

Jag har hittat Tarot T810 (och Tarot T960 som nog kanske är för stor för ändamålet).
Alternativ och erfarenheter?
Läste att nån flög dryga 30 minuter med en T810 och dubbla 6S 5000mAh, utan nån mer last dock.

T810: http://www.tarot-rc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=65_66&products_id=996
T960: http://www.tarot-rc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=65_66&products_id=1020

Ser fram emot att bolla fram ett bra alterantiv med er. :-D

/MickeM

Ålänning
2016-10-10, 18:21
Är Tarot bra/prisvärda grejjor då? Eller borde man skaffa nåt annat? Delar ska det väl finnas. Tarot finns ju överallt.

lbroman
2016-10-24, 20:48
Jag har en Tarot T960 med gimbal för Sony Nex. Om jag hänger på 2st 6S 10000mAh kan jag flyga 40 minuter. Då är det med gimbal, kamera och fällbara landställ. Jag har köpt den begagnad och har inte räknat på om motorer och proppar är optimalt dimensionerade heller, det kan finnas lite mer att ta av där. Ett dyrare batteri (flyger med HK:s batterier) kanske också skulle kunna ge en vikt/kapacitets-fördel. 30 minuter på halva kapaciteten känns dock en bra bit bort.

Vad gäller själva ramen så tycker jag den är bra. Den har gedigen känsla, inga överraskningar någonstans. De fällbara armarna känns stabila och den är precis så styv som jag förväntar mig av en kolfiberram. Däremot passar inte deras fällbara landningställ till deras egna modeller så de är lite dåligt monterade, men det berör inte dig om jag förstått rätt.

Fluf
2016-10-26, 11:31
Med tanke på nuvarande lag i Sverige så kan jag tänka mig att en del företag kursar och/eller säljer av flygfotoutrustning och även privatpersoner.

Så håll ögonen öppna efter begagnade saker :)