handdator

Visa fullständig version : Maskinskruv M2



Lelle
2016-11-15, 18:25
Vem säljer försänkt maskinskruv M2 c:a 20mm?
Någon som vet eller har tips.

/Lelle

AM
2016-11-15, 18:56
Air Media...

Cox
2016-11-15, 21:09
Finns tex hos ironbill (i Gbg) i både rostfritt och mässing: http://www.ironbill.se/product/sparskruv-forsankt-massing-m-1-x-4-mm

De har väldigt mycket annat smått och gott också!

uffe_46
2016-11-15, 21:19
https://www.kjell.com/se/sortiment/el-verktyg/elektronik/montering/skruvsortiment-330-delar-p89071

LIP
2016-11-15, 21:42
Här: http://www.ebay.com/itm/M2-3mm-20mm-304-A2-70-Stainless-Steel-Flat-Head-Phillips-Machine-Screws-GB-T819-/322113832810?var=&hash=item4aff7b076a:m:mEoRMSoi0X9TKFW3KJ_faLg

Fyhren
2016-11-15, 21:59
Hej

TME säljer, bra sortiment, samt Modellbauschrauben.de

PF

Lelle
2016-11-16, 06:51
Hej alla, och tack för tipsen. Nu ska jag väl hitta.
Har varit inne på Ironbill, men jag ska försöka att hitta med x-spår.

/Lelle

Lelle
2016-11-28, 06:50
Hej.
Beställde M2 från Modellbauschrauben.de. Dom verkar ha allt som ingen annan har, men tyvärr gick den här beställningen åt pipsvängen. Har haft mailkontakt med dom så det kommer nytt.

/Lelle :)

60785

Lelle
2016-12-10, 17:33
Så blev jag blåst på 10 EUR. Inga stora slantar utan mera tråkigt att personen som äger företaget tydligen enl hemsidan är så pass krasslig att han måste avveckla omedelbart. Ev kommer en ny ägare efter nyår. Det var väl därför min beställning blev helt felaktig. Får väl hoppas att han repar sig.
Tyvärr så fick jag inte heller dom felaktiga skruvarna utbytta.

Nu söker jag med ljus & lykta igen på försänkta M2 med x-spår. Ska söka på dom tips jag fick tidigare här på forumet, men hittade inte riktigt vad jag ville ha tidigare. Modellbauschrauben verkade vara pefekt för det jag behövde. Får ev vänta tills efter nyår och se om firman återuppstår om jag inte hittar på annat håll.

//Lelle

Fyhren
2016-12-10, 20:44
Hej

Kan inte se att Air Media har med försänkt skalle men väl med rund skalle - kanske finns trots att det inte ser ut så på sortimentet på H-sidan.

E-bay har en hel del bl.a just försänkta M2 med kryss-spår och 20 mm långa.

Hur många är Du ute efter - jag har en del själv och kan slänga i ett kuvert om det inte är för många Du behöver.

Hej
PF

Lelle
2016-12-11, 07:02
Hej

Kan inte se att Air Media har med försänkt skalle men väl med rund skalle - kanske finns trots att det inte ser ut så på sortimentet på H-sidan.

E-bay har en hel del bl.a just försänkta M2 med kryss-spår och 20 mm långa.

Hur många är Du ute efter - jag har en del själv och kan slänga i ett kuvert om det inte är för många Du behöver.

Hej
PF

Hej Peder.
Jag har varit i kontakt med Owe och precis som du skriver så har han bara med rund skalle. Just för tillfället har jag några st M2 så jag klarar mej en tid. Stökar med öppningen till canopyn så det räcker med 4 st just nu.
Ska ha en hel "drös" M2-skruv till ramen runt canopyn, så det går åt en del. Jag satt och letade på nätet igår kväll och har sett att det finns på e-bay, så om Modellbauschrauben inte återuppstår så skickar jag en beställning dit.
Mycket tack för ditt erbjudande Peder, men just nu så klarar jag mej en tid. :)

/Lelle

LIP
2016-12-11, 09:07
Som jag svarade tidigare har jag köpt från Ebay mycket skruv, både försänkt spårskruv, skruv med ostskalle och insexskruv, vanlig svart skruv och rostfri skruv. Gängtappar i alla dimensioner.

Lelle
2016-12-11, 09:30
Tack Lasse.
Det var via ditt tips som jag gick in på ebay. Verkar finns mycke där.:)

PGAstrom
2016-12-12, 11:56
Det finns på närmare håll också
http://www.hobbex.se/sv/artiklar/radiostyrt/tillbehor-13/skruv_bricka_mutter/skruvar/m-ganga/m2/index.html
Gunnar

Lelle
2016-12-13, 06:55
HEJ.
Efter lång väntan och flera mail, som inte besvarades kom dom rätta skruvarna igår. Det som är mera intressant är att han bilägger en ny faktura på 9 EUR, för att rätta till sitt misstag.
Jag kommer naturligtvis inte att betala den, och jag skickar tillbaka dom felaktigt levererade skruvarna. Bondfångeri !!

Flera som försökt!
För en tid sedan så köpte jag acutatorer till huvudställ och sporrhjulet till corsairen av Down and Locked i USA. En felaktig bult var monterad på båda acutatorerna som dom fick byta ut. Fick en saftig faktura på utbytet. Det blev en tråkig och lång mailkonversation, som slutade med att dom tog tillbaka kravet.
Nu behövde jag en ny acutator till canopyöppningen och nu svarade dom inte ens på brev, än mindre ordern jag skickade på det jag behövde.
Köpte en av Lado istället.

Så kan det gå. Någon som haft samma problem?

Trevlig Lucia och GOD JUL på er. :):)

/Lelle