handdator

Visa fullständig version : Bygga lcfilter



Killenheladagen
2016-11-17, 13:04
Hej! Bygger ni egna lcfilter för er fpvel? Jag satte ned en quad i snön och nu får jag svarta ränder i fpvsignalen när koptern är armed och motorerna går på tomgång. . Vet ej om det bara är sladdarna som flyttar på sig och ligger för nära kameran och vtx det verkar dock ej vara det; det ser mer ut som ofiltrerad ström; är det ens möjligt att ett filter har kortslutits men att det fortfarande släpper fram ström och lurar mig?

Jag ska under dagen koppla en annan vtx och även kamera och se om problemet kvarstår ..

Om d är som jag tror behöver jag ett litet lcfilter och har för mig att det är en rätt enkel krets att tillverka själv? Är det någon som har en bra länk till detta eller kan förklara för mig hur jag gör?

Skulle vara hemskt tacksam då detta gäller min favoritquad och varje timme den är "trasig" är hemskt jobbig; ; )

Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

Ålänning
2016-11-17, 17:58
Dom kostar så lite och då är de välgjorda. Och så tvinnas det kablar hejvilt förstås. =)

Killenheladagen
2016-11-18, 12:07
Dom kostar så lite och då är de välgjorda. Och så tvinnas det kablar hejvilt förstås. =)
Jo jag vet att de är billiga jag behöver dock inget annat just nu och vill ej betala frakt för ett par filter ej heller vänta på att de ska dyka upp och jag har två st fatshark -filter (2-4s från balanskontakten) men det är lite väl stort för att få rum på quaden i fråga; jag tror att även om jag strippar ett av dessa från pins och löder fast en strömkälla så blir det för stort. ..dessa störningar dök upp efter ett snödyk som trasslade till alla kablar men det känns ej som felet är där iofs bör jag kanske tvinna om dom innan jag skruvar isär allt -
Ingen som gör egna filter?
Mvh

Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

Killenheladagen
2017-04-01, 06:26
Skall svara på min egen fråga här, hs1175-kameran på denna quad hade i en krasch krossat borten bit av kameran - såg ej ut att vara nåt vitalt utan bara plast men dessa kameror skall vara RF-SköLdade så när kamerahuset inte var helt måste störningar i någon frekvens kommit in trodde surveillzone!.

Bytte kamera och kraschade aktuella quaden så jag spräckte alla ramens plattor i mitten (samt fc förstås)

Länk t kraschen - notera innan snödyket min stackars vän som går med sitt plan, det var mindre än 10m jag kraschade framför honom; förlorade videon s innan kraschen men blind inverterar jag quaden och drar tillbaka spaken till ett split -S i marken., tur det..
Mobiusen som jag landade på höll btw. ..dock ej ramen....

https://youtu.be/iEE2AjSNeuw





Skickat från min SM-G800F via Tapatalk