handdator

Visa fullständig version : Istället för HobbyKing? Den nya sidan gör mig tokig....



KristofferR
2016-11-20, 21:27
HobbyKing uppgraderade ju sin webbsida nyligen men glömde tydligen att testa den först. Jag gjorde ett allvarligt försök att beställa lite grejer idag men det gick inte, jag orkade bara en halvtimme på
att fippla med varukorgen och få olika errormeddelanden. Det enda bra med nya sidan är att då försäljningen stannat nästan helt finns allt i lager och frakten bör gå raketfort. ;)

Jag köpte lite grejer från Banggood och Geek/Wish och även eBay men var skall man vända sig istället?

Cox
2016-11-20, 21:35
Har du provat med svenska handlare...?

Thomas
2016-11-20, 22:11
Banggood, AliExpress och GearBest är bra och billiga, lite lång leveranstid bara...

Daniel Ahlin
2016-11-20, 22:21
Jag hade inga som helst problem att beställa från nya sidan, däremot verkar de helt upptagna med att rätta hemsidan för skicka något har om inte gjort.

johanvm
2016-11-20, 22:23
Jag har inte vågat shoppa från GEEK ännu - är de seriösa?
/J

flygrc
2016-11-20, 22:25
Geek och wish ska vara samma? wish funkar bra, frun hittar massa prisvärda saker där och det har funkat bra.
Jag har inte hittat något roligt på Geek...

LIP
2016-11-21, 08:02
Härifrån har jag handlat ett antal gånger, det har fungerat bra. http://www.sdshobby.com/

puggen
2016-11-21, 09:15
Snart får vi nog börja värna om våra svenska handlare, det finns ett antal som har kanonservice och billig snabb frakt. Mina favoriter ligger i Herrljunga och Skövde..det finns säkert många fler bra butiker men det går inte att nyttja alla..tyvärr. Har slutat helt med Hk, bara strul..
/Roffe

lizzy
2016-11-21, 12:17
kan bara hålla med föregående talare
tattuackar på mbs

vad gäller hk så försökte jag med en kärra
servohålet i kroppen var urtaget rejält för servokabeln på båda kortsidorna
jättebra ända tills man ska skruva fast servot och man inte har något att skruva i :-)

McRegor
2016-11-21, 12:36
Fast HK har många kärror som fungerar utmärkt också så bara för att man fått ett dåligt exemplar så är inte alla dåliga.
Och dessa kärror går oftast inte att köpa från t ex Svenska handlare så för dessa kärror (och andra komponenter) faller tyvärr det argumentet - även om jag i sak håller med.
Roger

pgrts
2016-11-21, 12:54
Råkade klicka på "deal of the week" och med tillbehör så var det en pryl från HK och resten från Holland. HK packades och sändes inom ett par timmar, Holland i dag m förm. Lite varning att man måste kolla frakten som ju är dubbel när det är från 2 ställen.
Sedan kan man undra vad som finns i Enköping - uppenbarligen ett gäng modellflygfirmor.

pernstig
2016-11-21, 14:16
Jag har gjort två beställningar från den nya hemsidan och det har funkat bra efter tillvänjning. Deras nya "Product Finder" för LiPo, Motor, Servo och Propeller lämnar dock en del övrigt att önska. Provade att söka LiPo efter weight och då fick jag resultat baserade på deras s.k. Shipping Weight istället för den för mig intressantare nettovikten. Paketen skickades samma dag respektive dagen efter.

KristofferR
2016-11-21, 15:32
Har du provat med svenska handlare...?

Jo, jag handlar lite överallt men det beror helt på vad jag behöver. Utöver flygandet har jag tio RC-bilar att pilla med också....

pernstig
2016-11-21, 15:50
Har du provat med svenska handlare...?

Jodå, beroende på vad jag är ute efter handlar jag gärna från bland andra Autopartner, RC Flight, Airmedia, HAB och MFT/Fullkontroll. Vissa artiklar är dock billigare eller mycket billigare i fjärran östern vilket är viktigt för en fattig pensionär :concern:

KristofferR
2016-11-23, 17:44
Jag fick iväg ordern nu, fast det krävde en hel del tålamod. Varje gång jag valde varuhus (en gång per produkt) fick jag Error 520 men prylen stannade i korgen och fick faktiskt rätt varuhus. Sidan låg nere idag några timmar så jag gissar att de uppdaterat. Någon brist på feedback lär de inte lida av iaf! :sarcastic:

Myggvalp
2016-11-27, 15:58
Jag har endast beställt en sak från hobbyking och det var precis i samband med att dom gjorde om sidan.
Saken är den att jag vet inte varför men jag fick pengarna tillbaka efter någon vecka (beställde en 2.4ghz modul till JR) så tänkte att det inte skulle komma något, eftersom de inte hade sakerna på lager.
Några veckor senare damp det ned ett paket i brevlådan ändå.. Så jag fick den gratis kan man ju säga.
Så min erfarenhet är ju positivt i det stora hela hehe

McRegor
2016-11-27, 17:16
Gjorde en beställning häromdan från EU-lagret utan problem. Ja - nån leverans har jag ju givetvis inte fått än men förhoppningsvis kommer grejorna - dom skall i alla fall vara skickade.
Roger