handdator

Visa fullständig version : Hjälp med radio och batteri



Mackan
2016-11-21, 08:58
Hej, behöver hjälp med val av radio, extra batteri med laddare till:
Holybro Shuriken 180 Med Frsky XSR receiver

Jag köpte en sådan till min son i julklapp, nybörjare som man är så trodde jag att allt ingick.
försöker hitta resterande saker till ett hyfsat humant pris.
är det så att man måste ha samma märke på radio och receiver?
Den enda radiokontroll jag hittar av samma märke är FrSky ACCST Taranis X9D för runt 2000 kr
skulle helst vilja komma lite (mycket) billigare undan, men då kanske man måste byta receiver med?
Man får med ett 1300mAh 4S battery, size: 70 x 33 x 30mm, men skulle vilja ha ett extra för mer flygtid och laddare då man inte får med det. Så tips på det också.
Tacksam för all hjälp jag kan få då jag är nybörjare i ämnet.
Specifications:
- Race32 F3 32-bit flight controller with independent anti-vibration IMU
- Flight controller pre-loaded with CleanFlight
- 5.8GHz, 25mW / 600mW switchable, 40-channel video transmitter with the built-in switch and channel display
- Integrated PDB with heatsink bottom plate which is reinforced by fiberglass
- OneShot125 ESCs, 20A continuous current, 30A instantaneous current
- 1806 - 2700KV, 3mm large-shaft motors
- PAL / NTSC switchable, 800TVL camera
- 3K carbon fiber top plate with injection-molded plastic skirt and skid protection
- FrSky SBus receiver
- 180mm 4 inch propellers
- Convenient carrying case
- 1300mAh 4S battery, size: 70 x 33 x 30mm

Ted_B
2016-11-21, 16:42
Låter som ett bra köp tycker jag men kanske inget för ett mindre barn, hur gammal är han och har han flugit förut?
Är ni helt nya inom rc och quad så lär ni behöva hjälp av någon eller spendera många timmar på internet för att söka fakta.
Mottagare och radio ska vara av samma märke för att vara kompatibla (finns undantag).

https://oscarliang.com/holybro-shuriken-180/

McRegor
2016-11-21, 18:38