handdator

Visa fullständig version : Para en annan sändare med billig drönare



Sister ray
2017-01-13, 12:55
Hej!

Börjar först med att säga att jag kan väldigt lite om detta ämne och ställer därför säkert en väldig korkad fråga nu, men:

Jag köpte en billig quad för att testa lite. Jag har sedan tidigare en sändare som köptes i samband med ett rc-plan som jag totalförstörde :) Frågan är nu om det på något sätt går att para ihop quaden med denna sändare? Jag fick givetvis en sändare med till quaden men jag inbillar mig att min andra sändare är bättre. Både den medföljande sändaren samt den jag hade innan är på 2.4ghz och 6 kanaler. Men i quaden finns det ju ingen mottagare som kan byglas och alltså vet jag inte hur de två ska få kontakt med varandra. Om det öht går alltså?

pgrts
2017-01-13, 13:19
Om det ska funka så måste sändare och mottagare vara av samma fabrikat och dessutom använda samma protokoll.
Så svaret är sannolikt att det inte går.

freddan_6
2017-01-13, 15:46
Det finns undantag till det pgrts skriver men om du har ett undantag går inte att svara på. Om du däremot berättar vilka märken och modeller du har på grejorna du vill para ihop kan vi svara lite mer exakt.

McRegor
2017-01-13, 18:58
Om sändaren har uttag för en extern HF-modul så finns det s k multiprotokoll-moduler att köpa som kan fungera.
Roger

FinnbyFraggel
2017-01-15, 18:08
Vad är det för fabrikat / modell på radio och drönare?
/Jonas

Skickat från min HUAWEI Y560-L01 via Tapatalk

Sister ray
2017-01-17, 17:09
Tack för alla svar! Jag märker att det verkar lite mer tidskrävande än jag hade önskat. Men tack ändå :)