handdator

Visa fullständig version : gimbal på f450 i kyla



Mattias Pettersson
2017-01-14, 23:12
Måste vara kylan som gör så att gimbalen på min f450 flippar ur. Första halv minuten funkar det bra men sedan så börjar kameran hacka upp och ner. efter någon minut svarar han inte på tilt kommando från dosan och efter det börjar kameran luta o svaja. Är detta vanligt på en standard kina gimbal för 400 spänn eller är det bara min som har fått snurr? Det var minus 10 grader då jag körde.

Ålänning
2017-01-15, 23:47
Det mesta i elektronikväg som är öppet brukar rekommenderas att användas i högre temperaturer än -10 så det är säkert pga kylan, med tanke på att den funkat bra tidigare i varmare temperaturer. Sensorer som tex gyron mm måste aklimatiseras en stund före användning, vilket har funkat för mig när jag flugit i minusgrader. Har väl haft mer tur antar jag. =)

Mattias Pettersson
2017-01-27, 20:15
Idag var det 0 grader och vindstilla, soligt och mycket fint. Kunde faktiskt köra en liten längre stund innan gimbalen började "hicka". Har en hel del vibrationer på filmen dessutom har jag märkt. att ställa upp power i bgc på gimbal kortet kanske hjälper?
Bjuder på en flygbild härifrån iaf 61467