handdator

Visa fullständig version : Frsky tfr6-a 7ch 2.4ghz receiver



Eric
2017-01-27, 19:57
Jag undrar om någon har erfarenhet av Frsky Tfr6-A 7ch 2,4 reciver?. Funkar dessa att ersätta riktiga ex Futaba R617?.

Dessa kostar bara 1/3 del av vad en Futaba mottagare kostar. Eller skall man alltid ha original mottagare till lite dyrare plan. Sen ha Frsky till billiga plan. Tacksam för svar som reder ut detta.

Thomas
2017-01-27, 22:10
Jag har kört med FrSky-modul i radion (JR 9IIX) och dito mottagare i ett flertal år, och aldrig upplevt några större problem.
Någon gång har de enklare 4-kanalsmottagarna hängt sig och inte velat binda, men det har bara varit att binda om, så funkar det.
Antar att det går lika bra till Futaba.....

freddan_6
2017-01-28, 05:13
Jag har bara haft modellen som är större med 8 kanaler (och inte längre säljs). Första batchen hade ett problem med lossnande antenner, men det problemet är löst sen länge. Räckvidden ungefär lika som Futaba original (cirka 1.5km)

Jag använde frsky från början i små plan, men efter tiden gick utan problem så körde jag tillslut upp till 10 ccm3 metanolplan med frsky futaba-kompatibelt utan problem. Jag använder dock inte futaba mer eftersom jag bytte sändare till frsky taranis.

Stig Johansson
2017-01-28, 05:58
Hej

Jag har flera mottagare av den modellen, har aldrig krånglat!
Jag har använt FrSkys produkter så länge de varit ute på marknaden och aldrig varit i närheten av problem!

Stig