handdator

Visa fullständig version : Härlig men blåsigt på Vingtippen idag



JonasH
2017-02-11, 16:08
Härlig men blåsigt på Vingtippen (Mölndals MF) idag. Skulle ha flugit med skidor men hittade inte fjädrarna till dem. Gick dock utmärkt med hjul.

Pga vinden flög jag lite Combat Wing nere vid parkeringen också (där det var lä). Den blåste nästan bort om man kom för högt.

Tyvärr har jag ingen film från själva flygningen. Väntar på en Runcam 2 från Banggood och då hoppas jag kunna visa mer rörliga bilder:)

<span style="color: rgb(29, 33, 41); font-family: Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14px;">
https://youtu.be/xCRluQnr6UM

Thomas
2017-02-11, 17:28
Härligt!
Ser ut som om hunden tycker att det här är skit-tråkigt.
Lär honom flyga, vetja!

JonasH
2017-02-11, 17:32
Härligt!
Ser ut som om hunden tycker att det här är skit-tråkigt.
Lär honom flyga, vetja!

Hon är en retriever och tror att hon ska hämta planet (fågeln) varje gång jag landar:) Så hon har kul och husse har fullt sjå att lyfta innan hon hinner fram.

LowPass
2017-02-11, 17:46
Soligt och fint, men som sagt det måste varit blåsigt. Hur är Tundran när det blåser?

JonasH
2017-02-11, 17:56
Soligt och fint, men som sagt det måste varit blåsigt. Hur är Tundran när det blåser?

Tundran flög väldigt bra. Först flög jag med stabilisator men slog sedan av den och inga problem. Kunde nästan stå still i vinden. Bra med kraft från motorn så inga problem att få upp farten mot vind heller. Stiger vertikalt. Kul att använda flapsen vid landning och start. Går att flyga riktigt långsamt. Jag förstår nu varför den är så omtyckt av så många.

LowPass
2017-02-11, 22:00
Coolt! Har en Timber själv som inte fått sitt luftdop ännu. Kan ju bli lite roteflygning då kanske framöver!

JonasH
2017-02-11, 22:19
Coolt! Har en Timber själv som inte fått sitt luftdop ännu. Kan ju bli lite roteflygning då kanske framöver!

Ja, de verkar väldigt lika. Synd att du inte kan flyga imorgon men vi får ses en annan dag.