handdator

Visa fullständig version : Fransk militär tränar fåglar



UndCon
2017-02-24, 10:57
Den franska militären försöker använda fåglar att fånga drönare.

http://www.zdnet.com/article/french-military-launches-eagles-into-the-sky-to-take-down-terrorist-drones/


Det kanske funkar som i filmen, när en liten DJI flyger runt och stänger av motorerna innan pippin tar tag i den (man hör det tydligt på filmen)

Frågan är vad som händer om pippin kommer i närheten av en större multirotor med kolfiberpropellrar...troligtvis har vi en benlös pippi...

I denna filmen ser man att den ger sig på en DJI som faktiskt flyger...

https://www.youtube.com/watch?v=TseOHDBZ8MA

SniffSwe
2017-02-24, 12:40
Om jag vill göra ett attentat så skickar jag inte en Phantom för den kan förmodligen inte göra den skada som jag i så fall vill göra då. Sen känns det alltid lite motigt när dom använder djur på dessa vis, en art ska ju inte offras för att skydda en annan art som själv skapat problemet.

UndCon
2017-02-24, 12:50
Visst är det så, de kommer nog få hela miljörörelsen mot sig om fågeln skadas.

SniffSwe
2017-02-24, 14:38
Och efter det så kommer säkert drönare att förbjudas för att dom är farliga för fåglar O.O

Ålänning
2017-02-24, 17:59
Det är beundransvärt hur mycket korkade idéer folk ska hålla på med. Militären? Har dom ingen koll? Som Sniff säger, vem använder en liten Phantom till nånting annat än fota/filma. Beslut som tas idag så verkar mer och mer tas av folk som inte har koll. Nog för att det finns för många havsörnar där jag bor, men...

Daniel Ahlin
2017-02-24, 22:42
Amerikans militär har använt delfiner och sälar (fast "navy seals" kanske inte räknas som djur).

Hoppsan_84
2017-02-25, 16:21
Det är u snack om att IS använder drönare för att släppa granater på folk. Ska tydligen vara en "konsument" variant.
Men nu hade tydligen befrielsearmén lärt sig ta över dom så dom kom och landa hos dom i stället.

Tydligen använde dom även "konsument" drönare men med uppdaterad kamera för att rekognosera vid framryckningar mot IS.

Allt enl. Ekot