handdator

Visa fullständig version : XJT module = OK?



Norritt
2017-03-05, 07:59
Jag har hållit på med quadrocoptrar för ca 5 år sedan och funderar nu på att börja igen. Sitter och CADar för fullt :). Jag konstaterar att jag skulle vilja använda SBUS men har en Turnigy 9x och funderar på att köpa en modul. XJT verkar som det rekommenderade alternativet men jag ville bara kolla om det är någon som har något råd emot denna sändare eftersom den är 100mw. Vill ju inte störa för andra om man åker till någon flygklubb. Gissar att det inte är ett problem men ville kolla först.

Tankar?

FinnbyFraggel
2017-03-05, 10:39
Jag har hållit på med quadrocoptrar för ca 5 år sedan och funderar nu på att börja igen. Sitter och CADar för fullt :). Jag konstaterar att jag skulle vilja använda SBUS men har en Turnigy 9x och funderar på att köpa en modul. XJT verkar som det rekommenderade alternativet men jag ville bara kolla om det är någon som har något råd emot denna sändare eftersom den är 100mw. Vill ju inte störa för andra om man åker till någon flygklubb. Gissar att det inte är ett problem men ville kolla först.

Tankar?
Om jag minns rätt är det samma firmware i XJT som i Taranis interna modul så det är bara att köra.
Vill du vara "låg lydig" häller du ner EU-LBT i modulen.
Har du bytt firmware i radion?
Jag kan rekommendera ER9X.
/Jonas

Skickat från min Taranis via Taptalk

Norritt
2017-03-05, 13:15
Tackar. Nej jag har inte uppgraderat ännu men skall kolla in i det. Tack för svaren och tipset. :)