handdator

Visa fullständig version : S6R fråga



uffe_46
2017-04-07, 15:31
Jag håller på att bygga en FT Origami Viggen med en S6R mottagare, min fråga är skall min mixa som normalt för en deltavinge i sändaren om man konfigurerat deltavinge i motagaren, får det inte att lira.:banghead:
Har letat på nätet men hittar inget vettigt där, den är tydligen för ny

Thomas
2017-04-07, 16:00
Hur konfigurerar du deltavinge i mottagaren?
Normalt mixar man väl endast deltamode i sändaren...
Vilken sändare har du?

uffe_46
2017-04-07, 16:24
Hur konfigurerar du deltavinge i mottagaren?
Normalt mixar man väl endast deltamode i sändaren...
Vilken sändare har du?
Jag har en Taranis sändare, det normalt inte problem med deltavingar där, har 4 modeller som funkar kanon, me S&R motagaren har inbyggd stabilisering och lite annat smått och gott, man kan konfigurera den via pc eller från sändare, se bild


62356

Thomas
2017-04-07, 16:40
Aha!
Bara en tanke, kan du inte skippa inställningarna i mottagaren och låta den vara "neutral",
och sen mixa deltamix i sändaren??

uffe_46
2017-04-07, 17:22
Aha!
Bara en tanke, kan du inte skippa inställningarna i mottagaren och låta den vara "neutral",
och sen mixa deltamix i sändaren??

Tack, jag prova något ditåt ändra till normalt plan i mottagaren, då funkar roderna som de skall, men is stabiliserings läge är den fortfarande helt koko, nu skiter jag i det för ikväll och äter och dricker något gott

Thomas
2017-04-07, 17:24
Bra idé!
Då kan man klämma fram bra tankar...

Jorgen
2017-04-08, 11:23
Konfigurera sändaren som om det var en vanlig modell med höjdroder och skevroder. Mottagaren sköter mixningen när du har en stabilisator.


Jörgen

uffe_46
2017-04-16, 05:57
Konfigurera sändaren som om det var en vanlig modell med höjdroder och skevroder. Mottagaren sköter mixningen när du har en stabilisator.


Jörgen
Tack och du har helt rätt , när jag blir stor skall jag lära mig läsa manualen, det står ju klart och tydligt där, nu funkar det :icon_redface:


62456