handdator

Visa fullständig version : 14 och vet inte vad jag ska köpa



rasmus.moser
2017-05-07, 15:05
4000 är min budget jag vill ha en quadrocopter (samt tillbehör) med live vy från mobil eller fjärrkontrollen och vill kunna styra kameran.
Samt lätt styrd och bra räckhåll
Kan inget om det här är nybörjare
Så om ni har något tipps eller säljer så skriv till mig
Vill ha en inbyggd kamera
Jag ska filma landskap och när jag och mina kompisar åker bakom båt samt när vi hoppar studsmatta


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ålänning
2017-05-07, 19:02
Lite mer får du berätta. =)
Har du en kamera?
Pratar du om multicopter eller bara en videolänk?
Det finns en app och en adapter för att få bild från en videolänks utsignal till mobiltelefonen.
Men vad ska du ha i andra änden?
Vad ska ingå i 4000 kr?

Låter som du vill ha en styrbar kamera (motorer?) på en gimbals/ställning med en videosändare + en videomottagare och adaptern jag nämnde till mobiltelefonen?

Vad är det för fjärrkontroll du har? Har den bildskärm? Videomottagare?

rasmus.moser
2017-05-07, 20:19
Lite mer får du berätta. =)
Har du en kamera?
Pratar du om multicopter eller bara en videolänk?
Det finns en app och en adapter för att få bild från en videolänks utsignal till mobiltelefonen.
Men vad ska du ha i andra änden?
Vad ska ingå i 4000 kr?

Låter som du vill ha en styrbar kamera (motorer?) på en gimbals/ställning med en videosändare + en videomottagare och adaptern jag nämnde till mobiltelefonen?

Vad är det för fjärrkontroll du har? Har den bildskärm? Videomottagare?

Hej, tack för infon jag har ingen fjärrkontroll, kamera mm


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Fluf
2017-05-08, 12:55
Hejsan :)

Förstår det som att du behöver allt som behövs för att komma igång, radio, batterier, videolänk, quad med mera och helst vill ha en Ready to Fly ut ur lådan, bara att ladda batteriet och flyga?

Tror en bättre fråga är vad du har för förväntningar och vad det är du vill filma? :)

rasmus.moser
2017-05-08, 13:27
Hejsan :)

Förstår det som att du behöver allt som behövs för att komma igång, radio, batterier, videolänk, quad med mera och helst vill ha en Ready to Fly ut ur lådan, bara att ladda batteriet och flyga?

Tror en bättre fråga är vad du har för förväntningar och vad det är du vill filma? :)

Ja precis jag ska filma när vi i sommar åker båt och en massa landskap ute på vår ö


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Fluf
2017-05-08, 14:23
Då skulle jag föreslå en begagnad DJI Phantom 2 eller Phantom 3, kanske något som denna?
http://www.tradera.com/item/1814/281594273/dji-phantom-3-standard

Läs på ordentligt vad som gäller för flygfotografering samt vad det är för flygregler i det område där du skal flyga.
Jag flyger både flyg, heli och multikoptrar samt fullskala flygplan och är MYCKET tacksam om de olika aktiviteterna sker i olika luftrum.

http://daim.lfv.se/echarts/dronechart/

JonasH
2017-05-08, 18:16
Hej,
Håller med Fluf, köp en begagnad Phantom.

rasmus.moser
2017-05-09, 13:10
Hej,
Håller med Fluf, köp en begagnad Phantom.

Okej tack för tipset ska leta lite nu


Skickat från min iPhone med Tapatalk