handdator

Visa fullständig version : Lockheed Super Constellation 1:10



bokis
2017-08-17, 19:42
Tjatig? Jag? Jodå! Ytterligare en "jag är mätt film" (dvs efter en synnerligen god middag).Denna gången på Ivve´s mästerverk,Lockheed Super Constellation i skala 1:10 dvs 4 meter i vingspann o fyra meter bred. Jag tjatade ju på Ivve att han skulle bygga denna med sin fantastiska skicklighet i trä,finish m.m. (ligger ju som byggtråd på RCFF) ,det har alltid varit den vackraste (trafik) flygmaskinen jag vet! Om ni är less på flygfilmer så är det förståeligt men den här flygningen var semesterns höjdpunkt för mig,jag kallsvettades innan av ren J%&/%#!! nervositet för jag vet att det kommer aldrig att bli ett sånt bygge till.. Flygningen? Inga rollar,loopingar o annat, bara ett försök att få en lugn någotsånär-skala dito.

Gullan Movie Production ( Britt ) kom åter med kameran i högsta hugg (var ju en begäran i FW190tråden),miljoner kramar för det !!

Hoppas nån tycker det är lika vackert som jag gör..

(https://www.youtube.com/watch?v=hvUGy9n11t8&feature=youtu.be)
https://www.youtube.com/watch?v=hvUGy9n11t8&feature=youtu.be

AM
2017-08-17, 19:57
Mäktig och vackert så man blir tårögd!

Thomas
2017-08-17, 20:19
En sådan skönhet KAN/SKA/FÅR inte rollas eller loopas!!!
Bara SÅÅÅ himla elegant i luften!
Mäktigt!
:1wav::1wav:

kjni
2017-08-17, 20:21
Supersnyggt!

/Kjell

Victorbjörkman
2017-08-17, 20:55
Fantastiskt fint! 👍🏻😃

LIP
2017-08-17, 21:31
Spännande att lyssna på koncentrerad Bokis, mäktigt!

Mr J
2017-08-17, 22:00
Jisses!
Ståpäls är bara förnamnet... Man fick raka ryggen efter filmen för att bli av med den... :)

bokis
2017-08-18, 12:49
Tack Lasse P,jodå ,koncentrerad var ordet sa Bull!:lollypop: Tack ni andra för de snälla orden,en stor del av de ska gå till Ivve som har gjort detta möjligt.. Sanlöst vackert bygge!

Ålänning
2017-08-18, 13:08
Hujuj! Mäktig bjässe. Flyger fint också. Tummenuppsymboler!
Den intressanta byggtråden: http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/32229-Lockheed-Super-Constellation?highlight=connie

LowPass
2017-08-19, 17:28
Sweet :cheerful::victorious::applause:

bokis
2017-08-19, 19:42
Bugar o bockar! Liiite finlir är gjort inför nästa flygning,den kan nog bli aningen längre..Förbrukningen på denna flygning (har 6S 6000 Mah) var 1800 Mah,det är märkligt vad det kan göra att man inte har så bråttom! =) Första flygningen med ställen ute för ett par år sen var nåt helt annat!

genland
2017-08-19, 20:39
Helt otrolig denne Bokismannen...!!
Storch, FW 190 o Constellation.
Bangar tydligen inte för utmaningar!
Så eleganta flygningar dessutom!
Respekt!

MVH Kent

bokis
2017-08-19, 21:15
Kent,jag rodnar...:concern: Det är väl lite så att suget o flyga kommer o går,just nu så är det "kommer"..Du ska veta att med just Connien så är nervositeten ca 9 på en 8-gradig skala,man behöver lixom vara "i form" och ha lite självförtroende innan man börjar böka med en sån praktpjäs.
Sen är det kul att frun filmar,jag själv har tittat några ggr på denna rulle för jag minns inte mycket av flygningen! =)
Är själv jättenöjd med hur det ser ut så här i efterhand o vitsen är att jag ska kunna ta med den på nån flygdag o känna att jag "kontrollerar" flygningen..
Låter kanske lite konstigt men så funkar jag..