handdator

Visa fullständig version : Dx6 och 3 flight mode



Jimmy.b
2017-10-22, 11:18
Hej,
har köpt en dx6 och har flygplan med 3 flightmode då det kan vara till hjälp ibland .har följt alla instruktioner och lagt det på en 3 kanals switch men det blir likförbannat bara 2 modes typ på och av .. har en spektrum dxe och där funkar det direkt !! Förstår Inter vad felet är..

bem
2017-10-22, 12:30
Är det en Spektrum DX6 G2 (den svarta, senaste) du har?
Du kanske kan beskriva hur du har gjort?
Har du verkligen valt den switchen som har 3 positioner i Flight Mode setup? (verkar ju som du har en switch vald som har bara 2 positioner).
Jag använder själv flygfaser (Flight Modes) men jag har Futaba (och där heter detta conditions).

/Bo

Jimmy.b
2017-10-22, 15:11
Ja det är den svarta , jag har gjort som beskrivning säger lagt den på en tre swith "b" och panik på "a" jag är även reverse på a så den inte är på hela tiden . Binder planet och får allt att fungera dock inte mellan steget på flight mode.
0=blir nybörjare men steg 1 och 2 är avancerade båda två , testat olika plan samma sak
har en betydligt enklare dxe och på den blir det 3 steg , men på en mer avancerad dx6 blir det två steg

bem
2017-10-22, 20:37
Har du bytt namn på de olika flight modes så du verkligen ser vad det växlas över till för Flight Mode namn när du växlar läge på 3-positions switchen (0-1-2)?

Om du går in i Spoken Flight Mode hur ser det ut där, när du växlar med switchen mellan lägena 0-1-2?

/Bo

McRegor
2017-10-23, 09:39
Fast det är ju inget större problem att konstatera vilken "flight mode" (stabiliserings-läge i detta fall) som är aktivt vid resp läge på switchen. Har du kollat på servo monitorn vad det blir för utslag på aktuell kanal vid de olika switch-lägena ?
Roger