handdator

Visa fullständig version : Öppenhet på riktigt! ;-)



oestling
2018-04-10, 23:28
Jag - den "griniga jäkla SMFF-gubben" som av några av de flitiga forumskribenterna här anses ha något emot RCFF som förening och samlingspunkt för hobbybröder och hobbysystrar gjorde i afton slag i saken och betalade mitt allra första medlemskap i föreningen. Jag har fullt förtroende för att våra respektive representanter för RCFF och SMFF-organisationerna kommer att samverka för modellflygets bästa i Sverige framöver! Lita även på att om någon av de "ytterst få" totalt faktaresistenta skribenterna på diverse forumplattformar skulle försöka så split och söndring genom härskartekniker och litterala fulknep så har jag nu två modellflygorganisationer att försvara med näbbar och klor! ;-) Med varma modellflyghälsningar / Magnus Östling SWE-18955

pgrts
2018-04-11, 07:31
Griniga Gubbar finns det gott om - så VÄLKOMMEN!

freddan_6
2018-04-11, 15:51
Samarbete mellan förbunden har jag och säkert många med mig önskat en längre tid. Pajkastningen från förr har mest söndrat. Tillsammans hoppas jag står vi enade och får till möjlighet till modellflyg över 120m. Jag tycker själv att 120m passar för parkflyer - och det är också trevligt. Men metanol med 4 eller fler i luften ligger jag gärna lite över de andra för att slippa de värsta krasherna.
mvh //F

bokis
2018-04-11, 15:54
Äsch,du har kommit alldeles rätt,grinigheten når ständigt gubbnivå här...:icon_pidu:

pgrts
2018-04-11, 16:04
Var vore Mupparna utan Statler och Waldorf
65696
Vad vore svenskt modellflyg utan Dingwall
65697

kristianb
2018-04-11, 16:32
Nä, nu känns det som det är dags att väcka liv i SRI....

pgrts
2018-04-11, 17:20
Nä, nu känns det som det är dags att väcka liv i SRI....
Radioflygare
Friflygare - har haft egen tidning - Friflygaren
AirCombatflygare - egen tidning - Aces High
Linflygare - egen tidning - LINA
Oldtimerflygare - egen tidning - Oldtimer
Helikopterflygare
Konstflygare
Pylonflyagre
Skalaflygare
Och nu antagligen multikopterraceflygar
Och säkert några andra..
För att inte nämna söndagsflygare......

Den som kan erbjuda alla det de önskar är nog en vinnare.