handdator

Visa fullständig version : Rundtur i hobbyrummet



Bj
2018-05-08, 14:23
Har blivit ombedd om en liten rundtur i mitt hobbyrum, så här är en liten video nu när jag har använt rummet i drygt ett år.

Hoppas ni tycker om videon.


https://youtu.be/y5ykfUJxLQ8

lizzy
2018-05-09, 07:52
lite mörk bara....

bem
2018-05-09, 11:52
Fint och ändamålsenligt hobbyrum. Det är allt bra att ha ett hobbyrum där man har små arbetsplatser för t ex bygge, lödning, laddning osv och att man kan ha det mesta liggande framme eller hängande på väggen för enkel åtkomst. Har själv ett kombinerat kontors- och hobbyrum - ibland är det rent och snyggt med få grejer framme men när jag t ex jobbar med en ny modell blir det grejer högt och lågt i rummet. Jag har ett något mindre rum i källaren där jag har planer att ha ett hobbyrum med allsköns prylar man behöver, och ha dem framme för snabb och enkel åtkomst. Det är en del pyssel att iordningställa ett nytt hobbyrum, men sätter man bara igång så... Jag skulle vilja ha dedikerade platser med t ex pelarborr, liten bandsåg, lövsågmaskin, liten planslip, lödstation, laddstation, byggbord (flera mobila så man kan bygga flera delar parallellt, och hänga undan när de ej används). Garaget, som är större, vill jag ej "offra" för hobbyrum. Näväl, nuvarande hobby-/kontorsrum funkar i och för sig för mig men att behöva ta fram och sen plocka undan grejer stup i kvarten när man är klar är nackdelen och lite irriterande (i-landproblem...).
Exempel nedan på "oreda" det ofta blir på mitt "byggbord" när jag håller på med en ny modell, och när det är klart försöker jag hålla byggbordet rent.


/Bo

Bj
2018-05-09, 23:48
När det byggs, lagas och fixas så är det grejer över allt hos mig också. Dock är jag noga med att städa mellan projekten då det alltid är enklare att påbörja något om man inte behöver städa fram en plats först. Har jo varit lite så åt mig förut då jag aldrig haft ett riktigt hobbyrum, tog jo bara 37 år i hobbyn för det blev verklighet.

När det gäller allt av såga och slipmaskiner så har jag offrad garaget då jag håller på med en liten hobbyverksamhet, jag gör olika saker som klockor på beställning vinbox som du ser bilden av under här, samt många andra småprojekt.

Lite bilder från garaget:

65837 65836

Ett av mina självkonstruerade produkt, Vinbox för en flaska vin och två glas:

65838

lizzy
2018-05-10, 17:43
som jag skrev något svart video, går inte att starta den........

McRegor
2018-05-10, 18:33
lizzy - då bör det rimligen vara lokalt hos dig för här är det inga problem att se videon.
Roger

Bj
2018-05-10, 18:37
som jag skrev något svart video, går inte att starta den........

Fungerar helt fint i Chrome, så varför det inte fungerar i IE får nog någon som är ansvarig för forumet svara på då den är postad med den formateringen som dom skriver vi skall använda [ video ]värde[ /video ].

Men här har du en länk till videon: https://youtu.be/y5ykfUJxLQ8