handdator

Visa fullständig version : Elefantastiskt 2018 - helgen vecka 31



henke2
2018-06-13, 08:44
Välkomna till
Ljungby RC-klubb och
Elefantastiskt 2018

http://i.imgur.com/RmEz1HC.png



Elefantastiskt kör vi helgen vecka 31 - så vi inte krockar med HBG. Alla är välkomna men vi har fokus på elflyg denna dagen. Nytt för i år är att vi lagt marksten under hela vårt skärmtak. Förhoppningsvis är även vårt nya skyddsnät på plats till träffen också.


Vi har framdragen el så att det räcker till alla (3fas 16A)
Mat, dryck och tilltugg kommer finns på plats till försäljning.


Det finns möjlighet att både campa och ställa upp husvagn mot en symbolisk summa, vi lovar dock bara el och vatten under träffarnas huvuddagar. Lägger man sig sist ser jag inget hinder i att man rullar ut sovsäcken i klubbstugan heller. Ni är välkomna att anlända tidigare om ni önskar också givetvis.

Pilotavgift 100:- för våra flygträffar.

Välkomna!!


Aktuellt väder på fältet:
http://www.yr.no/sted/Sverige/Kronoberg/Ljungby/meteogram.png


GPS-koordinaterna till fältet:
Latitud: 56°48'21.79"N Longitud: 13°54'36.18"O


Flygfoto över fältet:
http://www.svensktmodellflyg.se/users/539/Ljungby1.jpg




http://www.svensktmodellflyg.se/users/539/sodrasverige.jpg

henke2
2018-07-04, 18:54
Vi är glada att kunna meddela att Ljunglanda nu är godkänt hos TS med flyghöjd till 500meter. Detta underlättar ju enormt för våra flygträffar. Klubben tackar samtliga inblandade som jobbat med frågan.

McRegor
2018-07-04, 19:35
Även om jag själv tyvärr inte har möjlighet att närvara så tycker jag att ni borde sätta ut datum istället för vecko-nummer. För jag antar att meetinget inte sträcker sig över hela veckan...
Roger

henke2
2018-07-05, 05:24
Även om jag själv tyvärr inte har möjlighet att närvara så tycker jag att ni borde sätta ut datum istället för vecko-nummer. För jag antar att meetinget inte sträcker sig över hela veckan...
Roger

Helgen vecka 31 är samma varje år medan ett datum inte är det. Så enkelt är det.

McRegor
2018-07-05, 08:46
Fast just i år vet ni väl förhoppningsvis datumet - är det så svårt att skriva ut för det kommer ju nya inbjudningar varje år ?
Nåja - gör som ni vill men i egenskap av arrangör så tycker jag att man skall vara tydlig när det gäller datum - och hellre övertydlig än motsatsen.
Roger

henke2
2018-07-05, 09:14
Undra något vettigt istället så som om 500meter är över havet eller över marken. :secruity:

McRegor
2018-07-05, 09:32
Tack Henke - det känns ju välkomnande - inte.
Roger

kay.krut
2018-07-05, 11:46
Bryr mig kanske inte så mycket om i fall ni har 500 meter över havet eller över ert vattentorn men jag håller nog med Roger, datum är viktigare än veckonummer. Särskilt då ni dessutom skriver att ni har fokus på elflyg just denna dagen, vilken dag?
Kay krut

lizzy
2018-07-18, 17:26
[

är vi inte i skåne
det är väl samma sak :sarcastic:QUOTE=henke2;437052]Undra något vettigt istället så som om 500meter är över havet eller över marken. :secruity:[/QUOTE]

Kenneth E
2018-07-18, 18:13
Sorgligt att man inte kan vara trevlig utan är sarkastisk, finns säkert annat meeting att gå på den helgen vilket datum det nu är!

mogge
2018-08-13, 16:17
Sorgligt att man inte kan vara trevlig utan är sarkastisk, finns säkert annat meeting att gå på den helgen vilket datum det nu är!

Kan bara efter tips och ha läst tråden konstatera en sak: Kenneth,Kay,och inte minst McRegor, Torpis du har lyckats ännu än gång. Messerschmitt är ordet.
mogge

Halcon
2018-08-14, 07:05
Seriöst?

Här vill man att folk ska komma till en träff och så spisar man helt rakt av folk som ber om information ?????
Vad är det för jäkla sätt???

Beter man sig på det sättet så sätter man en fadd smak av ointresse kopplat med arrogans - och det ger ju inte ett speciellt välkomnande intryck av denna träff....

VÄLKOMNA! står det i första inlägget, visa att ni verkligen menar det och vill ha folk till träffen!!

Nej, skärpning där av arrangör - gör rätt och gör om !!!

Syr
2018-08-14, 07:59
Bra svar Halcon du har helt rätt
MVH Syr

Zazzu
2018-08-14, 11:44
Jag såg på Facebook att Henke2 befann sig i Schweiz och flög jetflyg så jag åkte dit en sväng annars hade jag hoppat.

HVM Ulf.

Amir
2018-08-14, 13:17
Hej på er

Vi vill först och främst tacka alla som kom på vårat meeting och gjorde den till en trevligt sammankomst.

Vi i styrelsen ska ta till oss och till nästa år göra informationen ännu tydligare till nästa år, tack för påpekandena.

MVH
Styrelsen Ljungby RC Klubb

McRegor
2018-08-14, 16:22
Ja, att göra informationen "ännu tydligare" (nu var det ju fullständigt otydligt) kan ju inte vara så svårt - det räcker att skriva datum i st f veckonummer - såvida ni inte har meetinget hela veckan vilket jag ställer mig lätt tvivlande till.
Ett tips är att studera Halcons inlägg ovan - han beskriver rätt väl hur er talesmans uttalanden uppfattas.
Lycka till med näste års meeting.
Roger