handdator

Visa fullständig version : Jumper T8SG

mikaelbe
2018-08-05, 15:40
Är det nån som provat Jumper T8SG? Finns nu även v2 och v2 plus. Den skall ha multimodul i sig. Jag har en Taranis X9D+ med en DSM2/DSMX OrangeRx modul, men som reservradio kanske denna kan vara bra. Den är dessutom mindre så tar väl något mindre plats i ryggsäck + mindre quad/heli/plan. Jag har både DSM2 och DSMX mottagare så detta måste funka. Det är DeviationTx i den, så det är ju också Open Source vad jag förstår.

Litet lustigt att den första versionen av Jumper T8SG verkar vara en förminskad kopia av Futaba T8FG utseendemässigt och så har man bara bytt ut en bokstav? Men Taranis X9D är ju också ganska lik nån gammal JR-radio.

pgrts
2018-08-05, 18:22
Den är verkligen mindre!
Fast efter ett par flygningar så känns det inte lika underligt.
Interfacet med mixar är helt främmande om man kommer från Futaba Spektrum och andra traditionella - fast för dem som gillar att ladda ner och trixa så är det säkert OK.
ljudmodul (röst) kan man köpa inom EU för ett par tior.
Lite svårt att hitta optimala battericeller men vanliga små 2-cells funkar så klart bra. någon hade hittat 3300 mAh med samma mått som 4 st AA.

bem
2018-08-05, 18:27
Hej,
Kanske den nya Jumper T12 är ett strå vassare till ungefär samma pris?
Fast Jumper T8SG V2 Plus såg ju ganska läcker ut med Oled display och hallsensor spakar.

Jumper T12:
https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?3114044-Jumper-T12-OpenTX-16CH-Radio-Transmitter-for-Frsky-JR-Flysky-Free-Reviewing

/Bo

mikaelbe
2018-08-05, 20:03
OpenTx i Jumper T12 låter intressant. Dessutom billigare än T8SG. Får se vad den får för betyg vid kommande tester.