Reklam

 
Visa RSS-flöde

teamleader

Hej

Läste någonstans att RCFF försökte få fram ett plastkort istället för ett papperskort. Blir det nåt av med detta och isåfall när. Ett plastkort håller ju bättre än ett papperskort?

PS: detta är en testfråga för att kolla om jag kan använda bloggar som foruminlägg.

  1. Kds 450 sv

    Hej

    I Lördags 18/5 investerade jag i en begagnad KDS 450 SV som såldes av en av medlemmarna på detta forum, jag fick ett PM om att denna helikopter fortfarande fanns till salu och jag slog till direkt. Jag har nu avancerat uppåt i helikopterstorlek och min Nine Eagle Solo Pro, som kanske blir till salu nu, ser ganska liten ut i jämförelse med KDS:en. Helikoptern ser mycket fin ut, motorn är utbytt mot en större och kraftigare, rotorhuvudet är perfekt.

    En mängd tillbehör ...

    Uppdaterad 2013-05-22 klockan 13:43 av teamleader

    Kategorier
    Okategoriserat
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG0317.jpg 
Visningar:	246 
Storlek:	47,6 KB 
Id:	38896   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Bakifrån.jpg 
Visningar:	234 
Storlek:	68,8 KB 
Id:	38897   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Huvud.jpg 
Visningar:	204 
Storlek:	49,2 KB 
Id:	38898   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG0322.jpg 
Visningar:	220 
Storlek:	63,4 KB 
Id:	38899   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG0321.jpg 
Visningar:	215 
Storlek:	57,1 KB 
Id:	38900  

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG0323.jpg 
Visningar:	234 
Storlek:	50,0 KB 
Id:	38901  
  2. Några coola skala helikoptrar

    Hej


    Här är en annan rätt cool skala heli, en Vario Lama SA135B.




  3. Några coola skala helikoptrar

    Hej

    Här är en cool skala helikopter, en Vario Sikorsky CH-53 Super Stallion,
    med turbinmotor. 6 rotorblad och en totalvikt på 18 kilo!

  4. Helikopterblogg

    Hej

    Jag har en samlingsblogg om RC - helikopter från olika utländska företag. Om någon är intresserad av att läsa så är adressen dit: http://radiocopter.tumblr.com
  5. Inomhusflygning i Torpahallen i Göteborg.

    Hej

    14/4 2013 Säsongens sista inomhusflygning som arrangerades av AKMG avslutades i Torpahallen där jag träningsflyger för 4:e gången. Helikoptern har lagats, jag fick byta motorn till stjärtrotorn för den hade lagt av och stjärtrotorn roterar nu åt rätt håll. Allting gick helt perfekt denna dag och det kan jag tacka min simulatorträning i datorn för. Nedanstående videoklipp är en directors cut version, dvs 2 videofilmer är sammansatta till en enda med hjälp av YouTubes egna videiredigerare. ...
Sidan 1 av 4 1234 SistaSista