Reklam

 
Visa RSS-flöde

Alla blogginlägg

  1. Dynam Pitts Python - Recension och video

    Radiostyrda dubbeldäckaren Dynams Pitts Python är den första Pitts Python modellen gjord i EPO skumplast. Planet har en spännvidd på drygt en meter.
    Det är inget som så många kanske tänker på när de väljer flygplansmodell men jag måste bara nämna att storleken är mycket praktisk då den lagom går in i en kombibil utan att man måste montera isär den.


    Dynams Pitts Python är ett riktigt roligt radiostyrt flygplan. Det klarar med finess av varierad flygning tack vare den ...
  2. Detta gör vi gärna på fritiden i Lappland

    Lappland, är ett landskap som ligger i norra Norrlands inland och den utgör en fjärdedel av Sveriges yta. Landskapet i sig är delat mellan två län, Västerbotten och Norrbotten, samt en liten del som ingår i Jämtlands län. Lappland är ett landskap som har inspirerat många författare, målare och konstnärer. Lappland är en plats att bege sig till oavsett om du söker lugnet eller vill vara med om ett äventyr. Hit går det att åka oavsett årstid, då landskapet har mycket att erbjuda både vinter och sommar. ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  3. Köp presentcheckar, ny tjänst

    Svårt att hitta på presenter till folk?
    Nu kan du köpa presentcheckar hos RC Hobby Sweden så den du ger den till själv kan välja vad den vill ha.


    Här köper du checkarna:
    https://www.rchobbysweden.se/presentcheckar/


    RC Hobby Sweden teamet
  4. 3D Master 2012 avgörs i Holland

    Nu i dagarna avgörs 3D Master 2012 i Holland.
    De bästa rc helikopter piloterna i världen gör upp om titlarna i diverse olika klasser och grenar.
    En sak har alla tävlingsgrenar gemensamt nämligen 3D helikopter flygning.

    Jag vill tipsa om Venlo Bobby Watts nattflygning.

    Se även tävlingens hemsida.
    http://www.3dmasters.org.uk/index.htm

    /Henrik
    RC Hobby Sweden

    ...
  5. Flygbilder för räddningstjänst?

    [QUOTE=steffo75;280324]Hej jag själv har redan byggt en modell som jag skall visa för räddningstjänsten.jag är inte riktigt klar än. det kosstar ju en del att köpa in grejorna som behövs. den jag har är tängt att fungera så att en person kör den.tack vare gps så kan man köra upp den på 100 meter eller önskad höjd och sedan låta den stå där.man kan montera på kamera på den, även kunna vrida kameran så man får en bra överblick,skulle det hända något med sändaren så landar den automatiskt, där den ...
    Kategorier
    Okategoriserat