Reklam

 
Visa RSS-flöde

teamleader

Kanske min nästa modell någongång i framtiden.

Betygsätt det här inlägget
Hej

Jag gillar starkt denna skalamodell av T-rex 600 samt det coola motorljudet. Befinner sig på drömstadiet ett tag framöver men det kanske kan bli en sån här maskin någon gång efter lite träning och om ekonomin tillåter. Enligt ägaren kostar denna 2500 USD vilket jag gissar ligger ganska nära 15000 svenska pengar. En T-Rex 600 i "standardutförande" kostar 7500 - 8000:- SEK vid en kontroll av hemsidan hos rubinrc.se. Skalakroppen kostar väl ca 7000:- den också. Så här skrev ägaren om den på Tuben.

"This is Trex 600 (electric) kit. Can be purchased at most R/C hobby stores or ebay. The Airwolf fuselage can be purchased from centuryheliDOTcom. For electronics, I have 3 futaba 9252 servos on the collective. Futaba GY401 gyro and 9254 servo on the tail. For power, I am using a Rhino 6 cell 4900 mah LiPo battery and a Thunder Power 2 cell 2100 mah LiPo battery. Align carbon fiber main and tail blades. Upgraded aluminum main blade holders. Was using a Spectrum DX7 and AR7000 receiver at the time of video. We estimated total cost was about $2500 usd and about 100 hours of build and set-up time. There was alot of beer involved!"



Här är en till

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=...s&feature=fvwp

Uppdaterad 2013-02-28 klockan 12:42 av teamleader

Kategorier
Rescension av Nine Eagle Solo Pro 228

Kommentarer