Reklam

 
Visa RSS-flöde

teamleader

Min profilbeskrivning.

Betygsätt det här inlägget
Hej

Jag heter Mathias Nilsson, forumnamn teamleader, och är 43 år gammal, neurologiskt funktionshindrad från födseln och arbetslös sedan 20 år tillbaka. Fick diagnosen Cerrebellär Ataxi,CA, för 10 år sedan. Någongång på 90 talet ,tror jag, byggde och flög jag många plankplan och träningsflög mycket med lärare ute vid flygfältet i Rollsbo i Kungälv. Jag såg då många skickliga heliflygare därute och redan då tänkte jag att en dag vill jag också lära mig att bygga och flyga en RC - heli, trots att många försöker skrämmas med att påstå att det är skitsvårt etc.

RC - heli verkar mycket roligare och har nästan inga kritiska start/landnings - moment som RC - plan har. Jag tröttnade ganska fort på plankor eftersom landningen är den mest kritiska manövern och jag krockade hela tiden med träd och buskar. Grejorna, en gammal Multiplex sändare med 27 och 35 Mhz bandet, en gammal Chipmunk och en skalabåt, finns kvar i mitt förråd från min tid som plankflygare, men grejorna är så gamla så jag tror inte ens dom går att sälja. Tänkte försöka annonsera dessa på detta forum, så får vi se om någon nappar. Jag var f ö gammal medlem i "LA SKALA" för många år sedan, en mycket gammal klubb för enbart RC skalabåtar.

Jag har även haft en RC beachbuggy före tiden med RC - flygplanen. Jag är mycket fotointresserad och försöker utöva fotografering som en hobby. Tyvärr begränsas detta en del av mitt funktionshinder och därför ser jag möjligheten att flygfotografera med RC - heli, som en bättre möjlighet för mig. Jag skaffade sedan RealFlight 6,5 och efter flera 100 tals timmar med träning i denna sim som är en av världens mest avancerade RC-simar för PC-datorer, så har jag blivit än mer sugen på att skaffa en riktig RC-heli.

Mitt RC intresse har väckts till liv igen. Jag vill gärna försöka kombinera mitt helikopterflygande i simulatorn med verkligheten, samt göra tester med flygfotografering. Den "riktiga" träningen utanför RF 6,5 får fortsätta med en Nine Eagle Solo Pro 228 som jag rescenserar i en annan blogg.

Uppdaterad 2013-03-13 klockan 14:07 av teamleader

Kategorier
Rescension av Nine Eagle Solo Pro 228

Kommentarer