Reklam

 
Visa RSS-flöde

hobbysweden.se

Depronflyg är när vuxna män leker med pappersflygplan

Betygsätt det här inlägget
Ja, så kan det kanske se ut, för en utomstående, när en nybörjare lär sig flyga en depronmodell. Men faktum är att denna relativt nya rc flyggren är en riktig konstform i sig, där det krävs minst lika mycket flygskicklighet som det gör att flyga den vassaste sportmodellen med den muskulöstaste motorn.

Depronflyg har blivit oerhört populärt och växer som snabbast här i Skandinavium. Dels på grund av att modellerna inte är så dyra, men också, såklart, på grund av vårt långa vinterhalvår, där utomhusflyg inte är särskilt trevligt och för de entusiaster som ändå vill ut och flyga så är mörker nästa hinder.


Depron är för övrigt och som tidigare nämnts ganska nytt inom rc flyg. Med väldigt få undantag så är numera alla inomhusmodeller gjorda av depron.

Materialet depron är tunna plastskivor, vars ursprungliga uppgift var som isoleringsmaterial för värmegolv.

Jag är säker på att det någonstans finns en människa som jobbar med att lägga värmegolv, som även är intresserad av modellflyg och som en dag började fundera om man inte skulle testa att göra en liten flygmodell av isoleringsmaterialet på jobbet. Jag undrar vem han/hon är?


Som ni kanske märkt så gillar vi från RC Hobby Sweden videos.
Jag tänkte presentera en väldigt fascinerande och samtidigt rolig video från en inomhusuppvisning i radiostyrt depronflyg. Den påminner mig högst om konståkning. Vad tycker du?
Kommentera gärna!




/Henrik

Kommentarer