Reklam

 
Visa RSS-flöde

hobbysweden.se

Recension & Video med GT Models 5889 - Radiostyrd nybörjarhelikopter

Betygsätt det här inlägget
Radiostyrda helikoptern GT Models 5889 är till att börja med extremt snygg. Man kan tro att blinkande ledlampor får en radiostyrd helikopter i den här storleken att se ut som en barnleksak, men jag står fast vid min åsikt och tycker verkligen att man lyckats göra en riktig snygg helikoptermodell. Den är till största del gjord i metall med en kåpa i glansig plast som är fint lackad och ser ut att vara gjord av aluminium på lite avstånd.


Innan jag köpte hem GT Models 5889 läste jag runt på olika forum och googlade om modellen. Det fanns väldigt lite information att hitta, för den här rc helikoptern är relativt okänd.
En sak jag dock stötte på var en tråd om batteriproblem och att helikoptern kunde ha problem att lyfta. Där föreslogs det som lösning att ladda batteriet minst fyra gånger.
När jag fick hem modellen stötte även jag direkt på detta problem, men efter en ur- och uppladdning var detta problem löst. Originalbatteriet är bra och håller en flygtid på cirka 8 minuter.
Jag har visserligen inte testat att flyga den här modellen utomhus, men tror att den går utmärkt att flyga utomhus lugna sommarkvällar om man försöker undvika alltför stark vind. Helikoptern är visserligen ganska tung för sin storlek och på det sättet stabilare, men därmed också lite långsammare i sina rörelser. Detta kan göra att den helt enkelt inte hänger med när du försöker parera en vindstöt.
GT Models 5889 är en perfekt modell för den som vill lära sig flyga 4-kanals radiostyrd helikopter. Den är snäll och stabil och kräver ganska tydliga och beslutsamma direktiv från piloten. Den flyger snyggt, men inte vackert, så att säga.

För dig som flugit koaxial rc helikopter tidigare är GT Models 5889 ett tryggt nästa steg och för dig som redan kan flyga 4-kanals rc helikopter är den här modellen en trevlig modell att ta fram på grillkvällen för att visa kompisarna, men ingen modell du kommer känna att du utvecklas med.


Radiostyrda helikopternGT Models 5889 är enligt mitt tycke perfekt för nybörjare och kan vara en introduktion för många som är intresserade och vill testa denna hobby. Inte minst för att den är så prisvärd. En nybörjares mardröm är ju att ha lagt ner stora pengar på drömmodellen, som man länge övervägt att inskaffa och sedan se den bli förstörd. Oftast händer det ju ganska snabbt, vilket också kan vara ett sätt att lära sig att när det handlar om modellhobby så går det allra mesta att laga. Men med den här radiostyrda nybörjarhelikoptern behöver du inte fundera på det. Den är så pass förlåtande att de allra flesta, med rätt respekt för radiostyrd modellhobby kan lära sig flyga den och få mycket valuta för sin investering.


Klicka här för att se video inspelad i Kristallen i Uppsala.

/Henrik
RC Hobby Sweden
Taggar: Ingen Lägg till/redigera taggar
Kategorier
Okategoriserat

Kommentarer