Reklam

 
Visa RSS-flöde

hobbysweden.se

Dynam Pitts Python - Recension och video

Betygsätt det här inlägget
Radiostyrda dubbeldäckaren Dynams Pitts Python är den första Pitts Python modellen gjord i EPO skumplast. Planet har en spännvidd på drygt en meter.
Det är inget som så många kanske tänker på när de väljer flygplansmodell men jag måste bara nämna att storleken är mycket praktisk då den lagom går in i en kombibil utan att man måste montera isär den.


Dynams Pitts Python är ett riktigt roligt radiostyrt flygplan. Det klarar med finess av varierad flygning tack vare den låga vikten och den kraftfulla borstlösa motorn som drivs med ett 14,8V 2200mAh lipo batteri.
Jag kan inte rekommendera den här modellen för nybörjare då den är för kraftfull, men gillar du långsam flygning och utdragna svängar har du här en vacker dubbeldäckare som beter sig vackert i luften.
Är du mer för sportigare flygning och 3D så hänger Dynams Pitts i högsta grad med dig på det också.


Dynam Pitts Python är snabb och rolig att montera. Delarna är färdiga och den är inte svårare att bygga ihop än en stol från Ikea.


Vad har då det här planet för svagheter?
Rent flygmässigt har inte modellen några svagheter, men det här är en flygplanstyp som är väldigt lätt och blir därför också vindkänsligt.
Väl uppe i luften märker man inte av det lika mycket eftersom motorn är så kraftfull, men vid landning blir modellen väldigt flaxig om det blåser för mycket.


Ett minus för Dynams Pitts Python är de mycket små hjulen som bör bytas till större, för dig som inte flyger på asfaltsbana. Att planet dessutom har hjulkåpor är snyggt men försvårar ännu mer vid start och landning på gräs. Ett underlag som ju är klart vanligare än asfalt för modellflyg.


Jag rekommenderar starkt den här modellen då den är rolig och varierande, snygg och absolut prisvärd.


Se vår video från Sundbro flygfält utanför Uppsala med radiostyrda dubbeldäckaren Dynam Pitts Python här.


/Henrik

Kommentarer