Reklam

 
Visa RSS-flöde

teamleader

Flygning i Lundby Strand sporthall.

Betygsätt det här inlägget
Hej

I Lördags 9/3 2013 ställde jag ut min NE 228 på modellflygmässan på torget i Nordstan i Göteborg City. En äldre man, Per hette han, provflög 228:an åt mig, han blev dock väldigt förvånad när han fick se 228:an för den modellen hade han aldrig sett förr. Efter några hovringar, NE 228 var lite för stor att flyga inne på Nordstadstorget i Göteborg då det var mycket folk som tittade på samt att utrymmet var litet men att hovra med den gick bättre, med den sade senare sa den äldre mannen, Per, till mig att Nine Eagle är en av de bästa modellerna och han blev på nytt överraskad för att 228:an var förvånansvärt lätt att flyga m a o en helt underbar helikoptermodell. Han blev så förvånad över denna modell så han ville provflyga den igen.

Att få höra detta gjorde mig väldigt glad och stolt. Vid ett tillfälle fick jag prova på Phoenix 4.0 flyg simulator för PC datorer men jag var mer van vid min egen RF 6.5 simulator. Kameran glömde jag tyvärr ta med mig så några bilder från den dagen blev det tyvärr inte något som jag känner mycket stor ångest för.

Söndagen den 10/3 2013 flög jag med 228:an helt själv tillsammans med ca 15 st andra modellflygare i sporthallen vid Lundby Strand, Anders Carlssons gata nr 10. Vii hade 4 timmar att förfoga över och dom timmarna delades upp i först 2 timmar elflygplan och 2 timmar elhelikoptrar. Där fanns elhelisar från den minsta Blade 180 CP till större Synergy helisar och Belt CP modellen.

Flygningen denna dag gick som väntat dvs nästintill helt perfekt. Även denna gång glömde jag naturligtvis kameran hemma så några bilder blev det inte denna gång heller. Men det "går ju fler tåg" som man säger. Nu på Söndag den 17/3 sker nästa inomhusflygning i Lisebergshallen i Göteborg och denna gång ska kameran med.

Kommentarer

  1. teamleaders avatar
    Citat Ursprungligen postat av DavidFlygare
    Hej, vilka dagar var du i nordstan?
    Och heter den äldre herren möjligtvis Per?
    Jag var där på Lördagen den 9:e Mars från 14.30 till ca 17.40. Ja, den äldre mannen hette Per.
  2. teamleaders avatar
    Citat Ursprungligen postat av DrHanke
    Kul Mattias Hur känns det att flyga på riktigt mot simulator flygningen?
    Jo tack det är roligare i verkligheten, men allt funkar mycket lättare när man tränat i simulator.

    PS: Vad tycker du om min hemsida som finns under hemsida på min profilsida?