Reklam

 
Visa RSS-flöde

Nitrotek.Se

Radiostyrda Bilar - Bygg din egen race bana

Betygsätt det här inlägget
Ok, så du har en egen radiostyrd bil och du har kört runt på vägen eller i ett fält - men nu vill du lägga den på prov - eller hur? Denna guide lär dig hur man bygger en egen RC bil bana. Banan byggs i olika storlekar som omfattar standard, medium och bred. Men när det gäller att bygga din egen RC spår, är storleken, formen och varianter är verkligen upp till dig - det är ditt spår - att bygga det på det sätt du vill!

När det gäller att bygga din egen RC bil spår, se till att hålla din budget i beaktande. Du måste också avgöra vilken typ av spår du verkligen vill. Så fråga dig själv: Vill jag ett proffs racerbana, eller vill jag något tillfälligt för hemma bruk? Om du sagt pro så kommer du att vara i en större och mer kostsamma och tidskrävande projekt. Om du sagt hemma bruk, som de flesta människor gör, kommer det inte att bli så jätte svårt.

Ok, låt oss komma igång. Det bästa sättet att börja med detta är att bygga den i ditt garage, uppfart, källare eller bakgård. Jag rekommenderar att du lämnar det till källaren eller garaget för då du inte behöver oroa dig för regn, snö, lera och allt det andra grossness (såvida du inte bor i Hawaii förstås).

To be continued =) Att bygga en bana för radiostyrda bilar

Kommentarer