Reklam

 
Visa RSS-flöde

Radioactive

Radioactives....

Betygsätt det här inlägget
Min första blogg här på RCFF. Lite bakgrund för er som undrar vem jag är. Jag heter Lasse, men det kanske ni har snappat upp från mina inlägg. Namnet Radioactive kommer av att jag är aktiv inte bara inom RADIOflyg utan också inom Radio-DXing och i viss mån, blygsamt inom RADIOastronomi.... så ni förstår att jag är radioaktiv. Jag är ju egentligen vi, jag och mina två grabbar, Robin och Rasmus som också gillar radioflyg. Robin (16) bygger också flygplan och multirotorflyg och Rasmus (14) håller sig mest på landbacken med en RC-Buggy. Vi håller till i Lund och är inte med i någon förening. Det är alldeles för dyrt. Jag lägger hellre pengarna på RC-prylar.

Just nu så bygger vi quadcopters. Robin och jag har varsin och vi har beställt ytterligare ett kontrollkort från MultiRCShop. Det är så otroligt billiga just nu (220:- inkl frakt) och lätta att jobba med. Inget strul med inställningar, programmerande eller tjafsande. Bara plugga in och flyga. Vi har ett tredje kort på väg, så det kommer att bli en tricopter, en quad och en hexa så smånigom. Det fina med dessa kort är att man enkelt kan skifta programmet i kortet från ex quad X till tricopter med ett liten usb-linker. Plugga in kortet till linkern och ladda över nya programmet. Det är så enkelt att man kan byta ute på fältet med en laptop och skifta kortet från quadden till tricoptern.

Vi gillar den enkla billiga och förnuftiga vägen utan att ge avkall på kvalitet. Vi köper det mesta utomlands. Vi skulle inte ha råd att hålla på med RC-hobbyn om vi köpte allt här hemma i Sverige.

Jag, det var lite bakgrunden. Ni som är intresserade kan ju besöka vår hemsida. http://www.radioactives.se/rc

Hej så länge från Team Radioactives....
Taggar: Ingen Lägg till/redigera taggar
Kategorier
Okategoriserat

Kommentarer

  1. rfnoises avatar
    Hej!

    Kul att grabbarna har fått upp intresset! Jag har en 4,5månaders som jag hoppas blir intresserad Han får sitta i Babybjörn och titta på när jag pillar än så länge. Just det han var med på Hobbymässan också! Själv har jag alltid varit fascinerad av elektronik och RC och för 5år sen så fick jag ett trasigt kamera+mottagarset av en polare som jag lagade (den manuella mottagaren!) Kameran visade lite konstiga färger och avståndet var inte långt och man började ratta på mottagaren så fort man fick dålig signal. Satt mest på RC-bilar då sen började jag flyga plan. Började nyss med Tricopter och har flugit lite 4ch helikopter innan. Kanonkul!

    Lätttillgängligheten till Kinaprylar har trots sina ibland "low quality" prylar gett denna prylsport ett lyft. Tur att frugan köper skor och annat så klagar hon inte på mina inköp..

    Tänk vad kul det vore med en multirotor-träff någonstans i Sverige nästa år?

    Ha det,
    Calle
  2. radioactives avatar
    Citat Ursprungligen postat av rfnoise
    Tänk vad kul det vore med en multirotor-träff någonstans i Sverige nästa år?

    Ha det,
    Calle
    Hej Calle

    Tackar för kommentaren. Jovisst är det både kul och spännande med nya prylar och experimenterande. Lika roligt är att hjälpa varandra och träffas, så det hade varit kul med några multirototräffar.

    Ha det bra

    Lasse