Reklam

 
Visa RSS-flöde

DennanHMFK

Sänkte Kanoten idag.. pang!

Betygsätt det här inlägget
jo försjuttsingen.
vaknad halv9, började direkt fippla med FPV-systemet som jag hade tänkt använda idag.
när det var klart och Sebbe kom över, så duggregnade det.

men sen lite senare så kom vi ut till fältet, slängde igång Kanoten och på med "FPV", startade bärbara och fick in bild osv.
drog två vändor över fältet, fick höra sen att bilden var urusel, skulle göra sista svängen inför landning.....då händer det som inte fick hända, allt tvärdog som heter styrmöjlighet!

släppte sänderan och kunde bara se på när Kanoten gjorde en ganska så snygg och skalalik sättning på gärdet på andra sidan fältet.
skulle tro att det var sändaren från FPVn som låste ut/störde min Spektrum.

modellen i sig är väl ganska hel, huven + canarden gick sönder.
så det går att laga med lite lim och tålamod.
men det får bli en senare fråga det!

så jag drog och hämtade 1:4 Cuben för att vi tänkte dra upp Cringers seglare. väl framme på fältet igen, så insåg jag att...min laddare är hemma och är mångo, och ingen annan hade laddkabel för att ladda servoacket i Cuben.
bara köra tillbaks den igen. WOHO!

bättre lycka i morgon, då ska vi bogsera!
Taggar: Ingen Lägg till/redigera taggar
Kategorier
Okategoriserat

Kommentarer

  1. DrHankes avatar
    Trist Dennan! Spektrum måste du slå på video grunkorna först och sist radion så den väljer minsta stöningkanaler, har haft samma problem innan jag den hårda vägen fick en uppenbarlse vad jag gjort fel...
  2. DennanHMFKs avatar
    Citat Ursprungligen postat av DrHanke
    Trist Dennan! Spektrum måste du slå på video grunkorna först och sist radion så den väljer minsta stöningkanaler, har haft samma problem innan jag den hårda vägen fick en uppenbarlse vad jag gjort fel...
    jaså på så vis.
    well well... måste lappa ihop kärran också, får ta det när man får motivationen igen. hehe