Reklam

• Nya inlägg

Ålänning

Vingglidningar

Härlig film och landningar! :-D

Är det någon som pysslar med liknande drops med RC-flygen? Jag minns att flera övade att landa med vingglidningar

Ålänning igår, 22:18 Gå till det senaste inlägget
    kjni

Vingglidningar

Ja, det verkar inte vara så stor marginal, i alla fall inte i sidled. Tittade på Google Maps och det verkar svårt att hitta ett alternativt landningsställe.

kjni igår, 20:36 Gå till det senaste inlägget
    senmathal

Vingglidningar

Satt och tittade på den där filmen häromdagen. Ser ut att vara en utmaning att komma ner på det där fältet. Sedan fattade jag aldrig var alla flygplan

senmathal igår, 20:19 Gå till det senaste inlägget
    senmathal

Klemm 35

Jag har väl varit lite för rädd att späda för mycket då jag blivit varnad för att färgen ska tappa i kvalitet eller missta sin bärighet som han sa på

senmathal igår, 19:04 Gå till det senaste inlägget
    kjni

Klemm 35

Tror att du försöker spruta för tjock färg. Jag brukar nog späda i storleksordning 60% färg och 40% vatten. Då blir den ganska rinnig och ger en bra sprutdimma

kjni igår, 17:30 Gå till det senaste inlägget
  • Byggdagboken

senmathal

Klemm 35

Jag har väl varit lite för rädd att späda för mycket då jag blivit varnad för att färgen ska tappa i kvalitet eller missta sin bärighet som han sa på

senmathal igår, 19:04 Gå till det senaste inlägget
    kjni

Klemm 35

Tror att du försöker spruta för tjock färg. Jag brukar nog späda i storleksordning 60% färg och 40% vatten. Då blir den ganska rinnig och ger en bra sprutdimma

kjni igår, 17:30 Gå till det senaste inlägget
    senmathal

Klemm 35

Tack för råd och tips! Jag får fortsätta att experimentera mig fram. Det jag tycker är problemet med i alla fall Servalacken är att det blir som små droppar

senmathal igår, 16:54 Gå till det senaste inlägget
    jornat

Heinkel HD 35, Sk 5 - Världens enda kvarvarande

......och här kommer ritningarna. Huvudsakligen Björn Karlström (vilket livsverk den mannen utförde) som underlag men också en del foton. Spännvidd omkring

jornat igår, 15:45 Gå till det senaste inlägget
    kjni

Klemm 35

Hej Mats och Jörgen,

jag använder också vanliga vattenspädbara snickerifärger för inomhusbruk från Flügger. Har gjort så sedan flera år och

kjni igår, 15:41 Gå till det senaste inlägget