Reklam

• Nya inlägg

pgrts

Något av det häftigaste jag sett.

Kan bara hålla med. Speciellt kameran hade jag inte kunnat fixa. En kompis, SpeedsterDen, hade säkert kunnat fixa flygningen. Riktigt häftigt/kul!

pgrts idag, 19:38 Gå till det senaste inlägget
    Michael

Hitta till modellflygfält - GPS?

Lite snitsigt kan det vara att visa modellflygfälten direkt i appen Google Maps. Fördelen är att man slipper att installera ytterligare appar och att

Michael idag, 19:37 Gå till det senaste inlägget
    Mr.Bob

Vi bygger SpeedBob 800/1060!

Satt häromdagen och tittade på detta också.. blir väl även för smala i godset så man måste tjocka på rodret, jag kommer troligtvis göra helt nya roder

Mr.Bob idag, 09:51 Gå till det senaste inlägget
    Elgstrand

Något av det häftigaste jag sett.

Något av det häftigaste jag sett i flygväg detta. Fruktansvärt skicklig pilot. Kamera arbetet går inte av för hackor det heller! Ses helst på TV i 4K

Elgstrand idag, 07:51 Gå till det senaste inlägget
    jaka

Var hitta LifePO4 accar??

Hej!
    Jag vill inte Lipo! Life är mycket säkrare och så har de lägre spänning (6,4-6,6V) som gör att jag kan använda accarna utan BEC.
    Men

jaka igår, 23:05 Gå till det senaste inlägget
  • Byggdagboken

Mr.Bob

Satt häromdagen och tittade på detta också.. blir väl även för smala i godset så man måste tjocka på rodret, jag kommer troligtvis göra helt nya roder

Mr.Bob idag, 09:51 Gå till det senaste inlägget
    Lars 41an

Jobbar nu med skevroder - bakkant - skevroderservo.

Upptäcker då att den medföljande bakkantslisten(42) på 2 mm är för smal. Den skall sitta

Lars 41an igår, 21:12 Gå till det senaste inlägget
    Lars 41an

Nästa storbygge - en Catalina PBY-5A

Så gjorde jag vid första flygförsöket, inlägg #220. Då fick jag upp den efter mycket sprut. Catalina har en skalenlig KORT nos men ett modellplan kan

Lars 41an igår, 15:20 Gå till det senaste inlägget
    BJS

Nästa storbygge - en Catalina PBY-5A

Min Graupner Taxi har också stora problem med vattensprut i propellern. Jag har kommit på en lösning. Jag börjar starten med fullt höjdroder (30°) och

BJS igår, 15:00 Gå till det senaste inlägget
    genland

J 3 CUB Skala 1/3 Balsa USA

Börjat fundera o kolla om/hur Zenoahmotorn passar i denna skapelsen.

Hmm lite våldsam men kanske...den har ju

genland 2020-07-10, 21:42 Gå till det senaste inlägget