Reklam

• Nya inlägg

Kenneth E

Tänkte bygga en ubåt i vinter

Idag har jag bytat ut BEC mot en på 3 A, originalet var på 1.2 A och troligtvis gick den varm av stabiliserings sensorn som är ganska nervös och vill

Kenneth E igår, 21:22 Gå till det senaste inlägget
    uffe_46

Val mellen Jumper T16 Pro och FrSky X10S?

Nu kom den !!!!!

uffe_46 igår, 19:05 Gå till det senaste inlägget
    bem

TV-nyheterna om drönare

Håller med dig, man skall absolut lita på folks omdömen. Men när det gång på gång visar sig brista i omdömet blir åtminstone jag tvivlande vilken väg

bem igår, 19:00 Gå till det senaste inlägget
    BJS

Radiostörningar och roderlinkage

När det gäller stötstänger kopplade till trottelarmen, så är Graupners kulleder av nylon och kula av metall otroligt bra. Fördelaktigast gängar man hålet

BJS igår, 18:18 Gå till det senaste inlägget
    Danne1700

TV-nyheterna om drönare

Det är väl lite en fråga om hur stor risken att drönaren ramlar ned är. Det är t.ex. inget förbud att flyga med stora plan över städer trots att risken

Danne1700 igår, 18:09 Gå till det senaste inlägget
  • Byggdagboken

Mr.Bob

Vi bygger SpeedBob 800/1060!

Det i bakkant är bara ett tillfälligt ”verktyg” så spryglarna är lika långt isär i bakkant som framkant. Eftersom jag limmade mittpartiet

Mr.Bob igår, 06:21 Gå till det senaste inlägget
    Lars 41an

Det jag har skrivit i Byggtips_v2 om vingbygget är baserat på original Bauanleitung. Där står att man skall börja limningen med att limma undre mittplankningen

Lars 41an 2020-07-07, 22:36 Gå till det senaste inlägget
    Daniel Ahlin

Min första vinge började jag med att trä på alla spant på röret och sen pilla i framkant och sist bakkant, slutligen limmade jag allt på en gång med CA.

Daniel Ahlin 2020-07-07, 21:21 Gå till det senaste inlägget
    Mr.Bob

Jag kan säga att jag gillade inte att bygga vingen... känns som den är väldigt lätt att få en vridning på.. Jag limmar med vanligt trälim så det kanske

Mr.Bob 2020-07-07, 20:39 Gå till det senaste inlägget
    Mr.Bob

Bygga bygga, limma limma!!

kräks på denna sida att ladda upp bilder..!!

Mr.Bob 2020-07-07, 20:24 Gå till det senaste inlägget