Vingen klar, men trots att jag har tagit ut hjulbrunnarna ända till vingens överkant sticker fortfarande ställbenet ut vid navet. Detta kommer att vara ett problem för ställluckorna. Funderar på att helt sonika slipa ner det överskjutande materialet då det är aluminium. Hur har ni andra löst detta ? Bokis? Christer?



Vidare har jag börjat med motormontaget. Har nu till slut bestämt mig för Saito 180:an, ruskigt övermotoriserad, men hjälper tyngdpunkten och kommer orka dra en hyfsat skalalik prop.

Jag har fortfarande inte fått min spinner från Danmark, vilket gör det hela en smula problematiskt. Bokis / Christer, är spinnern helt slät på baksidan, eller bygger den något ( tjockare gods vid centrum ? )

Jag är oxo rejält bekymrad för motorkylningen då det inte finns varken kylluftinsläpp eller utlopp. Jag noterade från christers länk att en del har gjort riktiga avgasrörsutsläpp för att få ut kylluften den vägen, men känns som överkurs för mig. Jag har nöjt mig med att ta upp hålet för cylindertoppen med god marginal.

Funderar på om man ska ta upp ytterligare ett hål längre fram samt ett längre bak samt lägga in lackade aluminiumgaller för att försöka få ett vettigt kylluftflöde. Några ideér?