Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Graupners radio

  1. #1
    tonics avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    904
    Jobb
    IT-Tekniker
    Klubb
    Eslövs MFK

    Standard Graupners radio

    Vet någon var man kan se en specifikation över MC-22 och MC-24. Eller vet någon vad skillnaden är mellan dessa två?

    Har en MC-20, som har några år på nacken! Kanske dax att byta?
    Mvh / Toni (tonic) Cederholm.

  2. #2

    Standard

    Har en mc-19 o det enda jag hittade att jämföra med var bruksanvisningarna när jag skulle välja mellan 19 o 22 finns på www.graupner.de men det e nog den sämsta sidan jag varit på otroligt svårt att hitta eng manual. eller så är det bara till att googla

  3. #3
    tonics avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    904
    Jobb
    IT-Tekniker
    Klubb
    Eslövs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Digger
    Har en mc-19 o det enda jag hittade att jämföra med var bruksanvisningarna när jag skulle välja mellan 19 o 22 finns på www.graupner.de men det e nog den sämsta sidan jag varit på otroligt svårt att hitta eng manual. eller så är det bara till att googla
    Jo graupner.de är inget vidare. Har provat googla, utan bra resultat
    Mvh / Toni (tonic) Cederholm.

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    3
    Jobb
    Skorstensfejartekniker
    Klubb
    Tullinge Modellflygklubb

    Standard

    Eftersom man nämner MC 19 här så passar jag på att luft mig. Har själv en MC 19 och är jättefärsk nybörjare i hobbyn. Har precis börjat lära mig radion så smått men inget avancerat som dual rate osv.

    Radion är begaganad i gott skick. Har köpt den av en myckert god vän. Vill bara få bekräftat:

    Visst är väl MC 19 fortf en bra radio? Och visst kommer jag att klara mig länge med den?

    Mvh
    /sotis

  5. #5

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    3
    Jobb
    Skorstensfejartekniker
    Klubb
    Tullinge Modellflygklubb

    Standard

    Har förresten en svensk bruksanvisning som jag tycker är bra. Gul är den på omslaget. Om framfixad från Wentzells av förre ägaren. Den tyska har jag inte ens orkat titta i.

  6. #6
    colssons avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 184
    Jobb
    CNC Operatör på waterjet maskin.
    Klubb
    Fredlös

    Standard

    Jag köpte en MC19 för någon månad sen och har tyvärr flugit med den än. Menyerna är suveräna och den verkar hittils vara en suverän radio!
    / Christian Olsson

  7. #7

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    106
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Ett suveränt ställe om man vill hitta manualer till RC-anläggningar är detta: http://users.belgacom.net/TX2TX/manuals.html
    Men engelska Graupnermanualer är ett problem.

    Angående MC-19 så är det helt klart en bra kvalitetsradio som har de flesta funktionerna man kan begära och de allra flesta modellflygare lär aldrig behöva en mer avancerad radio.
    Dock har Graupner lobotomerat den lite väl hårt vad gäller helikopter kurvorna (de är 3-punkts), så för helikopterflygare är den lite väl begränsad.

    Det man får om man tar steget upp till MC-22 och MC-24 (förutom mer modellminnen och liter fler mixrar) är flygfaser, fler timer-funktioner, möjlighet att koppla virtuella brytare till alla kanaler, i lärar/elev-funktionen kan man välja vilka kanaler eleven ska styra och annat lull lull.
    Dock är det så att med så pass avancerade radios som dessa så går det inte att göra en kort sammanställningen över skillnaderna utan enda sättet verkligen kunna avgöra vilken sändare som har de funktioner man önskar sig är att läsa manualerna.
    Hals- und Beinbruch!

  8. #8

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    3
    Jobb
    Skorstensfejartekniker
    Klubb
    Tullinge Modellflygklubb

    Standard

    Vansinningt korkad jag känner mig. Har ju inte alls någon MC 19 utan en MC 16/20. Måsta ha varit fett okoncentrerad när jag skrev. Fast 16 o 19 är ju rätt lika nuffror. Bara att vända upp och ner på den sista ju. : ) Nåja. Är i alla fall nöjd med den. Min första radio och kommer nog trots sin ålder hålla några år till.

    Ber om ursäkt.

    Mvh
    /sotis

Liknande ämnen

  1. Radio?
    Av lekman i forum Allmänt och Tips
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2013-03-18, 07:02
  2. Val av ny radio ???
    Av INGEMAR NABBING i forum Skalamodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-13, 17:48
  3. Ny radio
    Av Amorphic i forum Helikopter
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 11:03
  4. Radio
    Av klampe i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 17:44
  5. radio
    Av jocken90 i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-02, 20:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •