Reklam

 
Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: HLG kärra

  1. #1

    Standard HLG kärra

    Hej, funderar på att köpa mig en handluns (HLG) kärra. De verkar ju helt rätt, snabbtm enkelt och kul. Har tittat på följande:

    Blaster
    Disqus/SlingShot
    Highlighten SAL
    Fireworks III
    Aspirin
    Longshot

    I den prio ordningen, Slinshoten och Highlighten verkar vara vanligast. Men Blastern verkar ok...kan ni inte säga lite bu och bä om iaf de 3 första modellerna. Vilka flygegenskaper som skilljer dom åt osv. Bra på ditt eller datt, termik, kurva, avancerad, rolig, svår...

    Mvh
    /fLa

  2. #2

    Standard Re: HLG kärra

    Citat Ursprungligen postat av fLa
    Hej, funderar på att köpa mig en handluns (HLG) kärra. De verkar ju helt rätt, snabbtm enkelt och kul. Har tittat på följande:

    Blaster
    Disqus/SlingShot
    Highlighten SAL
    Fireworks III
    Aspirin
    Longshot

    I den prio ordningen, Slinshoten och Highlighten verkar vara vanligast. Men Blastern verkar ok...kan ni inte säga lite bu och bä om iaf de 3 första modellerna. Vilka flygegenskaper som skilljer dom åt osv. Bra på ditt eller datt, termik, kurva, avancerad, rolig, svår...

    Mvh
    /fLa
    Tjena fLA,

    Kan inte säga något om dom andra men jag har flugit kärran längst ner på din lista en del. Longshoten är mycket trevlig tycker jag och priset är dessutom hyggligt rimligt. Har inga andra DLG att jämföra med men jag tycker den hör till den lättflugna och roliga kategorin.

    Bra trimmad så kurvar den lätt och till och med en nybörjare som jag får hyggliga kasthöjder med den (säger jag utan att ha mätt dessa).

    Samtidigt påstås det av de som kan att prestandan är riktigt hygglig och den kan till och med duga att tävla med även om den såklart inte matchar dom nyare, vassare (och dyrare) kärrrorna.

    Mange

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    22
    Jobb
    Skolan
    Klubb
    herrljunga modellflygklubb

    Standard

    Kan rekomendera Fireworks III som flyger mycket bra sam tidigt som den har bra kvalité. Kast hantaget på den är grymt skönt.

    Köpte mig alldeles nyss en Turbo som är liknande FWIII och är jätte nöjd med den med.
    Jackack

  4. #4
    Zekees avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    604
    Klubb
    Ånge modellklubb

    Standard

    Har ni några bra sidor där man kan beställa lite enkelt?
    --------------------------------------------------
    Proud Member of Ånge modellklubb...

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    22
    Jobb
    Skolan
    Klubb
    herrljunga modellflygklubb
    Jackack

  6. #6

  7. #7

    Standard

    ...det blev en Blaster till sist. Verkar helt grym! Hittade ett par filmer när dom flög med den :P :P :P 8)

    Ska bli skit skoj!

    /fLa

  8. #8

    Standard

    Hejsan!

    Mycket bra val! Snygg, välflygande och fin kvalitet!

    Mvh. Johan som klämt på en Blaster!

  9. #9

    Standard

    Hejsan!

    I mitt förra inlägg så skrev jag: ”Johan som klämt på en Blaster” Nu är det mer än så! Jag har nu också skaffat mig en Blaster http://airplane-model.com/blaster.html från RC-Teknik http://www.rc-teknik.com/

    Mvh. Johan

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    22
    Jobb
    Skolan
    Klubb
    herrljunga modellflygklubb

    Standard

    tjenare!
    Har också en blaster på beställning an rc-teknik.. Nån som kan rekomendera servon som passar mm? flyg egenskaper mm?
    Jackack

  11. #11

    Standard

    jag kör med BMS306BB på allt utom höjd där jag kör BMS371, funkar fin fint med det var mycket mycket pilligt att få in allt. Svårt att ge plats, fulla utslag och inga skav, specielt mot huven. Skulle nog rekomendera ett mindre servo, finns ett som nästan alla i USA kör med....kommer inte på nu vad det heter men sök lite så finner du.

    Har inte flygit jätte mycket men ta det lungt och landa fint, fånga den INTE i vingen, det tål den inte. Och landa inte inverterat PDT_Armataz_02_08 PDT_Armataz_02_20 PDT_Armataz_02_19

    /fLa
    T-Rex 450XL CDE
    Blaster DLG
    PCM 9X II

    Blir det flygväder kommande veckan? Kolla in vädret
    http://knasurf.silverskar.se

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    22
    Jobb
    Skolan
    Klubb
    herrljunga modellflygklubb

    Standard

    Har du nägra länkar till filmerna du sett på blastern?
    Jackack

Liknande ämnen

  1. WW2 Kärra?
    Av rc9 i forum Allmänt om flyg
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2013-01-27, 10:42
  2. Dyr kärra?
    Av jocke1963 i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-10, 22:22
  3. 3D kärra
    Av connyw i forum Elmodeller
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2008-09-17, 10:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •