Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 53 av 53

Ämne: X Twin Turbo Fury..

  1. #41

  2. #42
    kvaarks avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    126
    Jobb
    Konsult
    Klubb
    Åhus MFK

    Standard

    Bara undrar, har skaffat mig en classic trainer (som jag flög hela natten på industribageriet där jag jobbar ) skulle vilja byta batterierna som sitter i sändaren till något uppladdningsbart som håller ett bra tag (tröttnar på att byta billiga ikea batterier "hela" tiden). Vad ska jag ha som är lämpligt? Har en swallow laddare så ett par batterier som funkar att ladda med den hade varit toppen

  3. #43
    Anonymous
    Guest

    Standard

    Skaffa NiCd celler med bra kapasitet.
    PDT_Armataz_02_30

  4. #44

    Standard Vilken typ av lim?

    Jag har lyckats köra in i en vass kant så ena nosvingen på min turbo fury har nästan gått av. :cry:

    Vilken typ av lim bör jag använda? jag har superlim men är lite rädd att det ska fräta bort det mjuka frigolitmaterialet.

  5. #45
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard Re: Vilken typ av lim?

    Citat Ursprungligen postat av MRQz
    Jag har lyckats köra in i en vass kant så ena nosvingen på min turbo fury har nästan gått av. :cry:

    Vilken typ av lim bör jag använda? jag har superlim men är lite rädd att det ska fräta bort det mjuka frigolitmaterialet.
    Hade det varit Frigolit (EPS) så hade din rädsla varit befogad, nu är det inte det utan EPP (Expanderad Poly Propylen) vilket är fullkomligt okänsligt för alla kemikalier. Så snabblimma du bara men du kommer att upptäcka att det är svårt att få det tryck som får limmet att härda med den mjuka EPP:n, så det bästa är att använda en accelrator som gör att limmet stelnar bums.
    Lycka till!
    /\/\vh // /\/\r J.

  6. #46
    Anonymous
    Guest

    Standard

    Annars kan du skära av den andra kanarden (nosvingen).
    Funkar tydligen bra det med, fast du får öka höjd trimmet på stabben,
    och det kommer gå fortare.

  7. #47

    Standard

    Jag tejpade nosen och nosvingen med genomskinlig packtejp,fungerar bra.

  8. #48

    Standard Tack

    Provade med superlim och det verkar funka, men vi får se hur länge.
    Annars får jag väl prova med ett lim med accelerator.

    Tack för tipsen!

  9. #49

    Standard

    Jag har lagat med Polyuretanlim några gånger, funkar bra men tar tid innan det torkat.

  10. #50
    ssns avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    813
    Klubb
    Ulricehamns Modellflygklubb

    Standard Nu har vi två...

    3 till fem minuters laddning till båda..... Ingen saga.... real reality! med standardceller.

    sosen..
    What´s Gravity?? (2-Stroke for ever!)

  11. #51
    ssns avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    813
    Klubb
    Ulricehamns Modellflygklubb

    Standard Gröna lampan Tobbe O..

    Visst har vi sett den....
    Inte helt pantade i kolan fast vi (den) laddas snabbare än din....

    Sosen..
    What´s Gravity?? (2-Stroke for ever!)

  12. #52

    Standard

    Hej! Jag har köpt en Turbo Fury och måste verkligen säga att det är hur kul som helst Vilken succé x-twin verkar ha blivit!

    Jag är lite sugen på Sport-modellen. Är det någon som vet hur den skiljer sig från Turby Fury i avseende på flygegenskaper?

  13. #53

    Standard

    Jag har både dubbeldäckarna och Turbo-Fury's. I helgen när sambon och barn lagt sig så passade jag på att flyga ut över grannbondens åker där vi var i föräldrarnas sommarstuga. Solen höll på gå ner och det var blixt stilla i luften.

    Turbo-furyn flög lugnt o stilla fram i åttor som jag ville på minimal gas, hur fint som helst, enda modden är små träskruvar långt fram i nosen på dem för lite bättre tyngdpunkt. Jag vet inte hur mycket de öl jag tidigare druckit spelade in men det var närmast en religös upplevelse allra helst med tanke på att hela kalaset kostade 295kr komplett.

    Dubbeldäckarna flyger inte alls bra tycker jag, de närmast hasar fram i luften och minsta hastighetsökning resulterar i en stall. Har provat det mesta inkl tyngt ner med muttrar fastlimmade på proppen fram i varierande storlek upp tills att den inte flög alls. Men inget har fungerat mer än knappt märkbar förbättring. De får barnen leka med för det finns ingen risk de flyger bort, sen så när de är nog trasiga så får man ta reda på elektroniken och ha som reserv till Turbo-Fury'sarna.

    Sportvarianten har jag inte mer än sett på bild.

    Tilläggas bör att det verkar vara individuellt ifrån flygplan till flygplan hur pass bra de flyger ur kartong men fram tills nu har jag flygit 3st T-F och de har fungerat fint med bara en liten skruv fram i nosen.

Liknande ämnen

  1. Turbo Scimitar
    Av henke2 i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-06-12, 10:23
  2. Turbo Ace X720
    Av Elia i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-06-13, 13:50
  3. 1/4 Scale Sea Fury
    Av Ompa i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-03, 09:53
  4. September Fury
    Av tobbe i forum Metanolmodeller
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 20:22
  5. SEA FURY
    Av bokis i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-23, 20:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •