Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Nån som flugit magic extra 3D från modeltech?

  1. #1

    Standard Nån som flugit magic extra 3D från modeltech?

    Hej
    Jag är sugen på magic extra 3D http://www.retail-leaders.com/gallery/mtarf0003.asp från modeltech och undrar om någon här har sat ihop en och flugit med den.
    Jag ska ha en ASP46 i den och tänkte nog försöka lätta den lite med nå mindre servon och om den är baktung försöka sätta vajer pull-pull på sidorodret.
    Men har ni själva eller vet nån som byggt den så kan ni väl skriva ner några rader om den. Är det någon som sett nån test så är det intressant också.
    Tack på förhand från Mats J i Piteå

  2. #2
    Brauers avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    316
    Klubb
    Hässleholm MFK

    Standard

    Min farsa har en sådan. Den känns lite vek i konstruktionen, klädseln sitter dåligt och en Rossi 45 gjorde den framtung. Den flyger ok, men är inget 3D-monster enligt mig. Jag skulle nog sett mig omkring efter något annat om du inte är ute efter "tajt aerobatic" snarare än vild 3D.

  3. #3

    Standard

    Hej o tack för infon.
    Vet du vad kärran väger med Rossi 45:an?
    Tror du det finns någon chans att få ner vikten till under 2kg?

    Jag har tittat på hangar9 Twist men tycker att den verkar för tung för glad 3D flygning med min ASP.
    Så kom gärna med tips om 3Dkärror till min ASP46 2takt, Gärna från handlare också

    Mvh Mats J som tycker om det fria forumet RCuniverse.se

  4. #4
    Brauers avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    316
    Klubb
    Hässleholm MFK

    Standard

    Hej Mats!
    Jag vet inte vad den väger men det är inte extremt mycket vertikalprestanda med rossin. Jag tror att han har standardservon överallt. Möjligen mindre i vingarna..
    Vill du ha ut max ur en modell så tror jag att du ska spana lite på profilmodeller. Om jag inte missminner mig så finns det "fun"modeller hos TT. Handlare som tar in TT's sortiment finns det ju gott om. Enligt mig har en alert 3Dmaskin drag/viktförhållande 2:1 eller mer. Smaken är som baken. Jag skulle tro att Rossin + magicen har runt 1:1 eller lite mer.

Liknande ämnen

  1. magic extra..modell tech
    Av wesse i forum Metanolmodeller
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-20, 12:14
  2. Mini magic extra...lite hjälp önskas
    Av wesse i forum Elmodeller
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 08:56
  3. Modeltech Cap21
    Av Subaru i forum Metanolmodeller
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-31, 10:02
  4. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-09-03, 03:04
  5. Nu har jag flugit klart!
    Av Bj i forum Allmänt och Tips
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-07, 16:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •