Så kom den äntligen!
Efter att en längre tid ha hållt på och tjatat hål i huvudet på alla möjliga gällande CMP-modeller så vart det dags att skaffa en egen
Var först inne på att inhandla en P-40E Warhawk men fick då se att dom skulle släppa en Corsair så fick det bli en sådan instället... Men flyger denna bra så kommer det nog byggas på med en P-40 också :twisted:

Knäppte några snabba medans jag packade upp.
Var lite snabb dock, hann inte visa hur bra packat allt var, är det något dom kan kinserna så är det att packa












Är heltnöjd än så länge! Tycker Corsairen är grymt snygg!
Den är snyggt målad och allt.
Dom verkar inte ha snålat med limmet heller.
Instruktionerna är väldigt väldigt sparsamma. Det är i princip bara en sprängskiss man får med. Vissa delar av konstruktionen har en separat liten bild som (försöker) förklara i lite mer detalj.
Men det verkar inte vara så avancerat att plocka ihop...
Engelska är kanske inte konstruktörernas starka sida, ett litet exempel som iallafall roade mig ett tag:


... Use the best short? Japp! Det ska jag göra..
Men men, kolfiberstötstänger hade jag inte riktigt räknat med att hitta här i, så man får väl vara rätt nöjd med ändå. Faktum är att på bilderna på delarna jag har sett på andra ställen har visat vanliga trästänger. Och sen att denna lapp låg med separat tyder lite på att dom har uppdaterat. Gott mos!


Några saker som var mindre trevliga dock.
Motorkåpan är vääääldigt väldigt tunn. Och då jag flyger på gräs så vet jag att jag någon (förmodligen "några") gång kommer att nosa över. Och då kommer kåpan förmodligen spricka.
Hur går man bäst för att förstärka en sådan här rackare? Funkar det med enkla grejer som glasfiberremsa och polyvaddetnuhette ifrån Biltema? Eller ska det vara mer specialé?
Gottipåsen (!) vet jag inte riktigt. Tyckte grejerna kändes rätt bra. Men det finns väl alltid bättre? Vet att folk brukar byta ut sånt här. Hur har ni andra som byggt CMP-grejer gjort?

Mer bilder när bygget kommer igång!