Kvalitén är helt okej. Balsan och plywood'en är väldigt mjuk dock, och glasfibern är som sagt tunn, men detta är inte bara dåligt, det håller också vikten nere

Jag skulle faktiskt vilja jämnaföra CMP's grejer med Alfas el-modeller. De har skitfin finnish, men är en smula sköra.
Har ju än så länge inte flugit modellen, detta är bara reflektioner ifrån själva bygget.
Och bygget i sig har gått smidigt, det enda som har varit knepigt är ställen, men de tycks fungera bra nu efter MYCKET svettigt pillrande PDT_Armataz_02_29
"Manualen" är lite knepig, man kanske ska ha plockat ihop någon modell innan. Bland annat uppger ett ställe att man ska limma fast "ringen" (alltså en ring som sitter på brandskottet som det sedan sitter fyra klossar ditlimmade på som man skruvar fast motorkåpan på) i själva motorkåpan. Lite tokigt. Och på en bild sitter landställservot monterat på undersidan på vingen, och på en annan på översidan.
Men men, har man bara huvudet med sig under resans gång så går det smidigt
Men annars är den nog som vilken annan ARF som helst.


Flyger denna bra så kan jag garantera att jag kommer ha en till CMP-modell, iallafall till nästa sommar