Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 25

Ämne: KMP Spitfire MK XIV(nu med förbättrad rulle!)

  1. #1

    Standard KMP Spitfire MK XIV(nu med förbättrad rulle!)

    jaha då var det dags för KMP spitten, futaba std servon, höjd hitec 5645. Det enda felet i denna film är att batteriet tog slut mitt i flygningen, när kameran var laddad vägrade modell flyga pga att hjulen tog i ställbenen så den tippade framåt... vi gör en ny bättre rulle asap...

    Senast redigerat av DrHanke den 2013-03-17 klockan 10:02.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  2. #2

    Standard

    härlig kärra!! var detta en SY 1.20 motor?

    Tråkigt att kamera batteriet tog slut bara!! men kan föreställa mig hur bokis landning blev

  3. #3
    ChristerLs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    1 155
    Klubb
    Södertörns RFS, Nyköpings MK, Södertälje MFK

    Standard

    Jäklar vad fint den flyger!!! Är det verkligen Bokis vid spakarna? :wink:
    Nu ska här tokbyggas!!

  4. #4
    Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 639
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Den var så fin så min mamma stod vid spakarna vid premiären,visst flyger mamma bra?
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  5. #5

    Standard

    Vilken cliffhanger!
    Flög ju fin fint! Hade iofs inte förväntat mig annat
    Ser fram emot del 2... o 3... o 4 med David Hasselhoff
    //Jocke
    #modellflyg @ EFNet

  6. #6
    ChristerLs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    1 155
    Klubb
    Södertörns RFS, Nyköpings MK, Södertälje MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bokis
    Den var så fin så min mamma stod vid spakarna vid premiären,visst flyger mamma bra?
    Förstod väl det!!... Nejdu Bokis, DU flög den riktigt fint. Vilken snygg roll!! Ser väldigt stadig och lugn i luften.
    Fick precis en våt dröm: Tänk 3-4 Spittar i formation dundrande över Lindlöt, det måste vi fixa!!

  7. #7
    Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 639
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Jooo,den flyger nåt otroligt fint Christer..
    Du vet ju att jag inte precis är nån Chuck Yeager utan en ganska ordinär söndagsflygare o det är nog mest flygplanets förtjänst att det ser så bra ut!
    Zeno, Davids brorsa, Henke Hasselhoff 8) har nog en serie i backfickan med sig själv i huvudrollen iförd Tangabadbrallor å handen på hjärtat,
    är det nåt vi vill se?
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  8. #8

    Standard

    //Jocke
    #modellflyg @ EFNet

  9. #9
    Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 639
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ice
    härlig kärra!! var detta en SY 1.20 motor?

    Tråkigt att kamera batteriet tog slut bara!! men kan föreställa mig hur bokis landning blev
    Landingen var intressant,det man kan säga är att glidtalet på denna kärra är enastående utan klaff och man måste se till att ha lättrullade hjul,annars blir det nässtående..Sy 120? Javisst! Talar i egen sak men jag tror att det tar ett tag innan jag köper en "dyr" motor igen!
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  10. #10
    tayghers avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    739
    Jobb
    Säljare, mekanik
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Härligt att se!! Vilken maskin, snygg start Bokis! Nästa säsong ska jag oxå vara med i Spitfire-klubben, har lovat frugan dyrt och heligt att jag inte skall färdigställa Spitten i sommar..

    Och ja, SY-motorerna verkar funka fint.. är dock lite lockad av Saito 125:an som inte kommer att sticka ut lika mycket ur kåpan.. Om det är värt prisskillnaden kan säkert diskuteras, men denna hobby måste få kosta lite!!

    Mvh, Lars Westin
    Flyg lågt och fort!

    Mvh, Lars Westin

  11. #11
    Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 639
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Hmmm. Utstick..Undrar om 125:an bygger så mycket mindre..
    Vi hade med oss RCV 120 till barkis å den motorn är jag så jädrans sugen på o prova men,men...Vad det gäller motor så tror jag att det mesta från 15cc o uppåt funkar, den är nåt otroligt lätt i luften!
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  12. #12
    Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 639
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Ny rulle på väg! Lågsniffar genom skogen o försök till lite realistisk flygning av söndagsflygaren själv! Avslutat med ett diskret stå på näsan! Dr Hanke movie productions senaste epos kommer till en skärm nära dig! Soon! 8)
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  13. #13

    Standard

    Ny rulle med nyladdad kamera så vart det bättre

    Spitfire
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  14. #14

    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    154
    Jobb
    Studerande
    Klubb
    Linköpingseskadern, Bigglesklubben, Malmens MFK

    Standard

    Bara motorljudet är ju helt underbart!

    Ser ut att vara en mkt fin kärra, lite schysstare finish än mina combatkärror

  15. #15

    Standard

    Snygg landning bokis!!!! ni klippte filmen vid fel tillfälle

  16. #16
    Zekees avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    604
    Klubb
    Ånge modellklubb

    Standard

    UjUj Bokis! Det är inte bra för dig att springa runt så där vid taxning... Du kommer att dra på dig Gamnacke och cykelrygg!
    Men vilken flygning! I LIKE IT! :twisted:
    --------------------------------------------------
    Proud Member of Ånge modellklubb...

  17. #17
    tayghers avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    739
    Jobb
    Säljare, mekanik
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Underbar video! Tusen tack DrHanke & Bokis!!
    Riktigt läckert med lågsniff mellan träden.. kräver sin man bakom spakarna!

    Appropå motorer och utstick, måttet från motorfäste till cylindertopp är nästan 10mm mindre på Saito 125:an i jämförelse med SY120. Om det spelar någon större roll kan ju diskuteras. Blev bara lite förtjust i denna spis när jag läste test på den på RC Power.. Men i slutändan kanske plånboken får mig på andra tankar. ops:

    //Lars Westin
    Flyg lågt och fort!

    Mvh, Lars Westin

  18. #18

    Standard

    ärligt Saito 125 tycker jag är på gränsen i storlek, 120 är bättre och går enl min uppfattning inte lika "elakt". Har en 125:a i min showtime .90 modell och jag tycker att den går mkt hårdare på nått sätt än OS, SY mfl 120. Min egen gräns har nu blivit upp till 20cc metanol å allt över bensin. Min roto 25:a går 10 gånger bättre och mindre vibrationer än min 125:a... Har kört 10 tankar (4dl) och har hyffsat bra tomgång och full gas men vägen mellan 1/4 - 3/4 är tung och mkt vibrationer, trodde först att det var proppen så den är balanserad enl konstens regler men jag upplever 125:an trottla hårt. Tomgång och övre delen går den jättefint men i passagen mellan lägena går den hårt. Kanske bara jag som upplevt det? Om jag skulle välja motor till spitten så skulle det bli en OS120, SY120, Saito 100, YS110 (om du vill ha knuff), problemet med spitten är glidtalet, får du inte ner motorvarvet så får du smyga ner den på 500m.

    Bara mina tankar om 125:an...
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  19. #19
    Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 639
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av taygher
    Underbar video! Tusen tack DrHanke & Bokis!!
    Riktigt läckert med lågsniff mellan träden.. kräver sin man bakom spakarna!

    Appropå motorer och utstick, måttet från motorfäste till cylindertopp är nästan 10mm mindre på Saito 125:an i jämförelse med SY120. Om det spelar någon större roll kan ju diskuteras. Blev bara lite förtjust i denna spis när jag läste test på den på RC Power.. Men i slutändan kanske plånboken får mig på andra tankar. ops:

    //Lars Westin
    Tjenare igen Lasse! Läs Hankes kloka ord ovan + Att det utsticket som blir gör att du får kylning på toppen,nog så viktigt på denna kärra!
    Om du tyckte den inte såg tillräckligt rapp ut så finns det mer å ge,flyger inte på fullgas o motorn får gå lite fett ett tag till,skall byta till 15x8 propp o nåla in den snart och då blir det fart i bitarna men det gäller att ha kanontomgång på den för att få ner den Ett enkelt ombordglöd ska jag ha i den för vikten i nosen behöver den,tyvärr så var de slut överallt.. :cry:
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  20. #20
    tayghers avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    739
    Jobb
    Säljare, mekanik
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Hej igen, Bokis & DrHanke.

    Värt guld att få Era kommentarer, Ni som vet vad Ni pratar om. Jag har aldrig ägt en Saito utan bara hört hur väldans bra de är.

    Vid närmare eftertanke är det säkert en bra idé att toppen tittar ut i propp-flåset så att spisen inte överhettas.. Har Du öppnat upp något mer hål i kåpan för utblås av luft som cirkulerat runt motorn, Bokis?

    Alla jag pratat med som har erfarenhet av SY120 verkar helnöjda och om jag inte är helt ute och cyklar har fabriken som tillverkar ASP/Magnum/SC/SY ytterligare förbättrat produktionen så det är väl bara att se glad ut.

    Jag kör ombordglöd på alla mina fyrtaktare. (3st än så länge) Vi har ca. 90 meter hård gräsbana med rågfält runtomkring och oavsett om man landar Mustang eller Extra 300 är det lämpligt att sätta ner hjulen så tidigt som möjligt för att hinna stanna. En bra tomgång är helt enkelt ett måste. Spitfiren lär inte bli något undantag eller hur??

    Jag gör helt om och siktar på en SY120.

    Mvh, Lars
    Flyg lågt och fort!

    Mvh, Lars Westin

Liknande ämnen

  1. TWM Spitfire 160....
    Av Irokee i forum Skalamodeller
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-11-03, 21:24
  2. Gammal rulle - Trex450
    Av Brauer i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 12:32
  3. en okänd rulle dök upp
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 00:07
  4. spitfire
    Av TOBBE2 i forum Allmänt och Tips
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-06-28, 06:51
  5. Ny cool rulle, ny filmteknik !
    Av DrHanke i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 22:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •