Reklam

Resultat 1 till 8 av 8

mne: Frgasarnlsfjder fixad!

Standard Frgasarnlsfjder fixad!

Hej!
    I gr hade jag en mycket trevlig flygstund p Timmele flygflt. Solen i ryggen och nstan ingen vind.
    Jag flg med min nya Kyoscho CAP232 med ASP91 4t. Den frra krashade jag frra ret, men jag kunde skaffa en likadan frn stersunds Modellhobby till bra pris och sedan var det bara att flytta ver radio, motor och servon.
    Motorn gr mycket bra och stabilt, men jag mrkte att nlen flyttat sig lite nr jag landat. Nr jag justerade fjdern gick den av. Hemma lg en annan motor och den kunde jag lna en fjder ifrn s tillflligt r det problemet lst.
    Nu r frgan var man skaffar fjdrar fr frgasarnlen.

Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    4 611
    Jobb
    Glnsande Pellejns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+MFK +Ivves Fan Club

Standard

r det fjdern till stoppskruven fr trotteltrumman?
    Om inte Ove har en p hyllan s kan jag skaffa en t dig..
    // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu ven med biskvier!)

peiters avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    349
    Jobb
    Grafiks formgivare/Flexotryckare
    Klubb
    Arvika Mfk

Standard

Det borde g att f tag p den igenom handlaren du kpte motorn av.
    Vet att iallafall OS har komplett reservdels program vet dock ej hur det r
    men ASP men samma borde nog glla ven dr
    M.v.H Peter "Pastorn" sman
    Arvika MFK

We are blessed with things that fly.

Standard

jupp minicars som har SC har alla delar (borde ven passa ASP), likas MH har hela kittet till SY motorerna.
    //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Standard

Tack fr alla svar!
    Det r AM som levererat motorn s jag ska frga honom.
    Det fjderbleck som jag lnade kom frn en TT40-motor s fabrikatet r nog inte s noga.

Standard

ah missade att den kom ifrn AM, men d s d lser det sig smidigt frhoppningsvis
    //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Standard

Hej igen!
    Ikvll satt frgasarnlen fast. Flera behagliga flygturer gjordes och s en sista svng fre ihoppackning.
    Vid flygning frbi hangarerna och bakomliggande trd p sk medvindslinje med lite sidvind t hangarerna flaxade planet till och vid liten justering kom en kraftig bankning t andra hllet. Nu steg pulsen och vinden frde planet lngre ver trden och pltsligt hade det kommit bakom trden utom synhll. Jag drog av gasen och hll neutrala roder. Ett prasslande hrdes och motorn gick p tomgng. D tryckte jag p "motor cut" och allt blev tyst.
    Luttrad av tidigare krasher och befarande det vrsta tog jag min vandring in i skogen och letade.
    Efter en stund visslade en kompis att han siktat planet uppe i en hg asp intill en bjrk. Planet sg inte direkt skadat ut, men hur i all vrlden skulle jag f ner det frn en position 20 meter upp i luften och i trd med torra grenar. Trike-flygaren Leif kom fram och sa: det ska vi fixa. I den intilligande bjrken gick han till vders och lyckades dra i en aspgren s att aspen med planet kunde ns. Sedan fick han planet att drsa ned till en lgre gren. Dr greppande han stabben och kunde sedan stegvis f ned planet till marken.
    Frnset ngra intryckningar i balsan av grenar var planet intakt. Efter att ha laddat acken i planet och sndaren kontrollerade jag roder. Inget verkade skadat s jag tankade och startade upp motorn. Strax var det i luften och jag flg ngra rundor under stark hjrtklappning och svaga ben.
    Efter att ha landat lovade jag nu att vid nsta flygning terkomma med trta fr att hedra Leif, trike-piloten, fr denna frnmliga insats han gjort.
    Ibland har man mer tur n skicklighet.
    Ps Frgasarnlen satt som den skulle efter krashen Ds

Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    4 611
    Jobb
    Glnsande Pellejns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb