Måste bara börja att säga att kärran flyger fantastiskt bra, men nu till det allvarliga.

Under min 2'a flygning med min nya katana 2m från jamara så tyckte jag att vingen hadde v-form. Funderade på att vingen va väll ändå rak från början men flög vidare.

När jag hadde landat å såg kärran på backen såg jag att nu är vingen RAK!!!
Nu vart jag fundersam. Flexar värkligen vingen så mycket så jag gick å kände på vingen.
Kunde röra båda vinghalvorna ganska mycket sammtidigt som jag hörde ett ljud av frigolit gnissel. Precis som att vingröret bara satt fast i frigoliten och rörde sig i denna.

Packade ihop kärran och for hem. Skar upp ett hål i slutet på vingen eftersom det kändes som att dom bara lagt glasfiberröret i frigoliten utan något stöd i slutet på den.

Jovisst stödet finns. MEN det sitter för långt ut så varken vingröret elelr glasfiberrröret når in i denna. Fattas en 3-4 mm.

Provade nu att sätta ihop vingarna utan kropp för att mäta avståndet mellan vingarna när röret värkligen bottnar. 19,4cm är det.
Mätte nu kroppen. Den är 20,2cm bred. Alltså finns det inte en enda chans att röret enns ska komma i närheten av att nå in i stödet som är gjort av 5mm ballsaplywood som är urholkat i mitten.

En bild förklarar mer än 1000 ord. Så därför skickar jag 2 bilder. Den ena på hur det ser ut. Den andra en skiss på hur det skall se ut respekrive hur der ser ut.



Såhär ser vingen ut i genomskärning. röda linjer = glasfiberhölje. blåa = vingröret.