Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: KYOSHO Piper J-3 Cub "readyset"

  1. #21
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Varsågod.

    Jag vet inte så mycket om bilradio, jag har visserligen kört bil men alltid kört med flygradio.
    Men Ove på AirMedia visade mig en bilradio som jag tyckte verkade klart trevlig, så vitt jag kunde bedömma så verkade den inte sakna några finesser. Tvärtom så har den en finess som jag tycker är skitsmart, mottagaren sänder batteristatus tillbaka till sändaren.

    Tänk om man hade haft en sån radio när man var tretton år och stod framför en vilt skenande RC-bil med en tegelvägg bakom sig...
    Naturligtvis tog jag det billigaste och definitivt mest smärtsamma alternativet...
    Helsike vad länge jag hade ont i foten... PDT_Armataz_02_16

    Sen verkar inte priset vara helt fel heller.
    http://www.airmedia.se/index.php?act...&productId=380
    /\/\vh // /\/\r J.

  2. #22


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 923
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej Johan,
    Som det Futaba-fan jag blivit på gamla dagar så tycker jag att du skall kolla Futaba FF-7 också. En alldeles utmärkt lillebror till Futaba FF-9.
    Antar att du avser Multiplex Cockpit SX...
    Oprovat skulle jag nog ändå välja den framför Optic:en...bara en känsla...
    Men t ex så har inte styrspakarna på Multiplex enklare modeller alltid varit så bra så det bör du nog kolla. Antagligen inget som helst problem numera men det har trots allt funnits...
    Sen finns det lite andra radiovalstrådar här på Forumet också- t ex en som var startad av Biggles med det finns även andra.
    Läs på lite innan - jag personligen tycker att sändaren är alltför viktig för att några hundralappar skall få avgöra. En sändare man trivs med och som har de funktioner man behöver gör livet så mycket lättare att leva - bland alla fina flygmaskiner man skaffar sig..
    Hälsningar
    Roger

  3. #23

    Standard

    Tackar för svaren.

    Tyskar döper inte saker till "SS" ops: "SX" ska det va. :roll:

    Skall läsa på och försöka känna på prylarna innan också.

    EDIT:

    Mr J: Till bilen har jag redan en radio som går på +3000 kr i nypris här i Sverige och till den har jag Spektrum tx och rx (1024 band, kristallös och i praktiken frekvenslös). Så jag vet att bra prylar kostar, men att det ofta är värt det.

    Såg AM:s bilsändare. Udda, men klart intressant. Har aldrig sett den tidigare. Skulle nästan vilja testa.

Liknande ämnen

  1. Svar: 108
    Senaste inlägg: 2009-05-14, 20:28
  2. "Nya inlägg" "Överst på sidan" "Forum start"
    Av Snickarjävel´n i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 10:37
  3. "upplösning" på "borstade" fartreglage?
    Av CAD:ar'n i forum Elmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-17, 08:22
  4. """""Wesse undrar """
    Av wesse i forum Metanolmodeller
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-08-14, 16:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •