VM i skala blev ett mycket sorgligt kapitel. Jag lider svårt med alla funktionärer som slet oerhört för att få tävlingen att fungera. Ärligt talat harr jag ALDRIG förr varit på ett evenemang som varit så illa arrangerat - och jag har varit på många evenemang.

Korvgubben - med ensamrätt - skulle bytts ut omedelbart. Varför var det ingen som ringde ett par samtal och kollade hur han hade fungerat i andra sammanhang? Om man låtit någon fotbollsklubb eller annan förening sköta korvgrillning, glass och dricka hade ni tjänat pengar och haft en 100 procent bättre service. Ta bara Barkarby som exempel; Exemplariskt enkelt och väl fungerande.

Om en del av det oerhört stora flygplatsområdet hade delats av till campare hade det med enkla medel gått att få dit vatten, avlopp och duschar. Har inte orienterarna portabla duschar man kan låna eller hyra? Kommunen hade säkert kunnat sponsra med vatten, el och avlopp.

Och dessa oerhörda avstånd mellan Korvvagnen, BajaMajor och Utställningshangaren! Skandal! De verkar tankebefriat rent ut sagt.

Om det visar sig att VM går med 300.000 back är det en ännu värre skandal. Vad skulle kosta något? Vad jag hörde fick de tävlnade endast maten på avslutningsmiddagen - inget annat. Det fanns ju inget som egentligen skulle kosta något! Är det studieresorna före VM'et som kostar?

Och varför missade klubbarna detta utmärkta tillfällle att visa upp vår fina och roliga hobby? Utställningar, Pröva-På, Bilar, Båtar etc. Blev klubbarna månne inte inbjudna?

Nej, byken ska rensas - korten på bordet. Bra idé med att möta upp på nästa årsmöte...

/Ove