Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Billaddare

  1. #1

    Standard Billaddare

    Tänker åka till fjällen och det finns ingen ström i stugan. Finns det någon laddare som går på bilbatteriet och var kan jag köpa den. Mina laddningbehov är sändare och mottagare acke till en Hitec Flash 5.

    Går det att ladda NiMH med orginalladdaren?

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    154
    Jobb
    Studerande
    Klubb
    Linköpingseskadern, Bigglesklubben, Malmens MFK

    Standard

    Det går utmärkt att ladda med orginalladdaren. Men då måste du köpa en converter (12v -> 220V) hos tex Biltema.
    Annars så kan du köpa en ny laddare som har har 12V in, vilket de flesta har.
    Så leta runt lite på olika hobbyhandlare så hittar du nog en bra.
    Jag har en X-peak 3+, men den kanske är lite overkill om du bara vill ladda radioackar.

  3. #3

    Standard

    Är det verkligen praktiskt möjligt att använda en inverter? Blir inte förlusterna för stora? Startar bilen efter 12 timmars laddning?

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    154
    Jobb
    Studerande
    Klubb
    Linköpingseskadern, Bigglesklubben, Malmens MFK

    Standard

    Det är väldigt stora förluster, så det är nog itne så smart att ladda i 12 timmar :P
    Om du har bilen igång så kanske

  5. #5
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Hej!

    Jag vet att detta kan vara lite ”overkill” för att ladda sändare och mottagare ack, men ändå rekommenderar jag denna. Jag kör själv med denna laddare och då har man full koll på vad man får in och ur alla batterier.

    Men om man köper en såhär laddare så kan man ladda det mesta av vad man har av ackar hemma, jag laddar alla mina ackar till sändare, mottagare, Ni-Mh, NiCd, LiPo och till min vanliga skruvdragare.

    http://www.modellhobby.com/prod_show.asp?code_no=010088
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •